söndag 27 april 2014

Plugghäst

Mycket plugg idag men fick gjort mycket, har gjort klart 3 av de 5 inlämningar som ska in i slutet av veckan som kommer (blir inlämning en dag tidigt för mig eftersom jag har en field excursion på fredagen):

Hydrology assignment 3 - gjorde klart idag (väldigt stolt - massor av matte!)
Geochemistry Soil Prac - klar sedan förra veckan
Geochemistry Prac 6 - så gott som klar
Geochemistry Field Report - börjat på men inte klar än
Structural Field Report - har inte börjat på denna än, den står på morgondagens pluggschema!


Har även fått gjort exam preparation questions från week 2-5 i Geochemistry under lovet. Så man kanske inte hade behövt stressa som en galning på lovet ända, känns som man har fått endel gjort trots allt. 4 dagar kvar tills allt ska in, så får planera ordentligt men det känns bra just nu - läget känns under kontroll. Har en uppsats i Hydrology som ska in om två veckor, och ett Research Paper i Geochem som ska in runt samma tid, plus ett teoriprov i Structural Geology samma vecka - så det är fortfarande fullt upp, men det är väl så det ska vara :P 

Efter det har vi några inlämningar till (listan är rätt lång ända fram tills Exam Period), och sedan den stora Field Tripen. Vi fick lite information om den idag, om vad man ska ha med sig och vad vi blir betygsatta på. Några roliga kommentarer fanns med, till exempel på packlistan då sista punkten var "Anything else I have forgotten", och på olika saker man ska vara försiktig med och eventuella "faror" fanns solbränna följt av "particularly since we come from Ballarat" - ja, den som kommer ihåg ett av mina tidigare inlägg (Sol i Ballarat), kommer kanske även ihåg att det inte verkar som det är så soligt väder där ofta tydligen, hehe. Min favorit-notering var nog att vi skulle vara förberedda på "wet/cold and warm/dry weather", vi ska packa för alla väder helt enkelt! Skämt åsido, dom är rätt roliga våra foreläsare, och field tripen ska bli väldigt intressant och rolig. 

Sitter nu med mitt té (ökade min lilla té-samling idag och köpte lite nytt kamomillté och ett persiko-apelsinté), lyssnar på musik och njuter av söndagskvällen. En riktigt bra pluggdag idag, kanske var tack vare massagen häromdagen? Axlarna känns fortfarande bra! Och efter ca 8 timmars plugg får man slappa lite, plugghäst som jag är, det kanske till och med blir lite film senare! Jared har haft en lugn dag med, spelat endel tvspel men hunnit med att städa lite. Så nu är det nog dags för kvällsmat och film :) 


Jag uppdaterar mer snart!
Kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar