tisdag 8 april 2014

Up at a Sparrow's Fart

Ja det var ett litet tag sedan jag skrev nu, det har varit så otroligt mycket att göra - inlämningar och föreläsningar, och ibland får man mindre gjort än vad man hade velat. Idag blev en rätt lugn dag med massa läsning, sammanfattningar, pluggade jag mest på Hydrology. Igår var det Structural Geology på schemat, fick gjort endel och avslutade dagen med matlagning: en varm laxsallad, och kladdkaka med kärleksmums-glasyr och cocos till efterrätt!

Laxsallad med paprika, quinoa, stekt haluomi-ost och grönkål!


Strukturgeologin - som faktiskt blivit mitt favoritämne just nu, trots alla långa, stora uträkningar.

Trött efter allt plugg, syns att man behöver sova lite, hehe!

Mycket att göra, och det blir endel tidiga mornar (därav titeln på inlägget, ett roligt uttryck som jag hör rätt ofta här nere: "Up at a sparrow's fart", betyder alltså att man går upp tidigt). I helgen spelade vi lite tennis igen, blev en sen tennis denna gången eftersom vi har ställt om klockan till vintertid här nu och det blev mörkare mycket tidigare än "vanligt", ca kl 18 istället för 19. Ja "vintertid", hehe :P 

Kvällstennis :)

 Och några cupcakes som plugghjälp... :)

H&M pågång!

Premiärdagen för H&M

Vädret har varit fint, fast idag regnade det hela dagen - men man ska inte klaga, fortfarande upp mot 18 grader ute. H&M öppnade i helgen med, det var långa labyrintköer utyanför byggnaden och det var hur mycket folk som helst där på premiärdagen! Jag sa till Jared att jag inte ville gå in än, köerna måste tagit timmar! Men vi var där och tog kort utanför, nu syns inte hela köerna på bilden men mycket folk iallafall, och jag gick istället dit igår (betydligt mindre kö, ca 15 minuter att komma in). Det kändes nästan lite som att stå i kö till en berg-och dalbana, och det var enormt där inne, vädligt fin inredning.

Nu är det färdigpluggat för idag, men ska nog kolla lite på tv och dricka té, slappa lite liksom :) Men uppdaterar mer snart! Vi har uni-holidays snart med, underbart!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar