måndag 19 oktober 2015

Pysseltokig!

Jag har väl alltid gillat att rita och pyssla, gör fortfarande listor för hand och ritar mina scheman - medans Jared är mer teknologisk av sig och använder allt på datorn hehe. Jag köpte lite stämplar häromdagen efter jobbet för jag ville se om jag kan hitta något fint till bröllops-dekoreringen!

Jag hittade lite roliga saker, olika färger och former. Vi kom fram till att vi gillar silver bäst, och förmodligen någon utav blommorna som tema. Får se vad vi väljer. Oavsett så är det kul att pyssla lite! 

I helgen provade jag att göra en efterrätt som jag sett cirkulera lite på facebook, en kanelcheesecake inuti ett äpple med kolasås och nötter! Jag som hatar äpplen (speciellt varma äpplen såsom i paj etc) såg mest fram emot kolasåsen, men får faktiskt säga att det smakade rätt ok ändå - dock åt jag inte själva äpplet, bara cheesecaken och såsen hihi. Jag glömde köpa nötter med, får ta det nästa gång!

Kom precis hem från jobbet och maten är i ugnen, nu har jag två dagar ledigt från CO men ska till Uni imorgon jobba på min avhandling på onsdag. SÅ trött! 

Vi väntar fortfarande lite på budgetplaneringen och visumfrågorna innan vi kan bestämma mer om bröllopsplanerna, men den som väntar på något gott!

Snabb uppdatering idag, men skriver mer snart - nu dags för maaat :)

Kram

 Man gröper alltså ur ett äpple och fyllder den med kanel-cheesecake, bakar den i ugnen och häller sedan på en kolasås!




Pyssel!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar