söndag 17 januari 2016

Busy weekend!

Hejhopp! Nu är det full rulle igen minsann. Inte för att vi planerade att stressa, men ibland blir det bara pannkaka av planeringen, haha. Vi hade iallafall en underbar semester med familj och vänner i Norge och Sverige och kom hem tidigt i torsdagsmorse! :)

Det har varit många järn i elden sedan dess, vi har slängt ut julen, fått hit våra sackosäckar (eller bean bags, som var julklapp från Jareds pappa) till vardagsrummet, och allmänt städat och tvättat (enorma tvättberg alltså, ni vet, sådär som det brukar bli efter semester!). Fick reda på att jag skulle jobba idag, en dag tidigare än beräknat så där försvann lite av pluggtiden jag planerat på ledigheten, men jag fick gjort endel idag iallafall och det blir lite mer sparpengar, så tummen upp på det ändå!


 En trött mamma och en trött Ida tidigt på flygplatsen med oss :)


Igår hämtade vår nya säng som vi köpt av en familj inne i London, vi hittade deras lilla annons på facebook och tänkte vi köper den! Det var ju precis en sådan säng som vi planerat att köpa, dessutom till ett bättre pris. Sagt och gjort, bokade flytthjälp till kl 14 på lördagen, och eftersom en av oss skulle möta upp dem här hemma så åkte Jared in själv till London och fixade med flyttbilen. Han åkte lite efter kl 12.30 och kom fram lagom till kl 14. Men ingen flyttbil syntes till...

Lång historia kort, Jared spenderade många timmar med den väldigt snälla och tålmodiga familjen som skulle flytta till Sverige igen, närmare bestämt ca 6 timmar! Det var inte förrens vid kl 19.30-20.00 som flyttbilen kom och kunde lassa på allt och åka hit. Haha, helt otroligt... Men så skönt med en bättre säng nu, man får försöka se det roliga i det hela :P

Jag fick som sagt gjort mycket på plugget med under helgen ändå, det fanns ju inte så mycket annat att göra igår - jag städade, tvättade, lagade mat och förberedde allt inför nya sängen, sedan gjorde jag klart mina tre kartor till Kreta-arbetet helt och skickade dem till min supervisor, bokade möte med min mentor och nu skriver jag på min diskussion och conclusion - och tidigare idag jobbade jag. Produktiv helg ändå för min del, men stackars Jared och hans brutna nyckelben :( 

Så nu ska vi bara slappa, och spela final fantasy 7 i våra nya bean bags! Det blir efterrätt efter en god middag, och en eller två öl - Jared slutade ta smärtstillande till nyckelbenet för någon dag sedan. Det har varit väldigt färgglada blåmärken runtom, men det verkar läka på bra, han har läkartid på måndag för att dubbelkolla. Happy days!

Så även om det blev en lång och konstig helg, så är vi nöjda och glada! Det kommer lite bilder på våra nya möbler nedan.

Dags för att gymma lite, sedan förbereda middagen - uppdaterar mer snart! 
Kram

Helt gult!

 Myshörna!


Julklapp från familjen :)

Och den fina lyktan köpte vi med av familjen med sängen :) 


Större säng (två 90 sängar), bättre madrasser, hur bra som helst! Kostade sammanlagt 150 pund för frakten och sängarna. Awesome!



3 kommentarer:

  1. Så mysigt med era bean bags! Vill också ha :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jattemysiga, dom koptes via amazon! Jattesmidigt, rekomenderar dom starkt! :)

      Radera
    2. Vi har verkligen inte plats med några såna, men om vi flyttar till nåt större.. då kanske det blir ett sånt köp :)

      Radera