fredag 29 januari 2016

Lite gott och blandat!

Wedding invites!
Något som är svårt är att välja design till wedding invites, det är något som jag inte direkt räknade med! Vi är inte så petiga, eller jag är inte så petig hihi, men Jared är lite mer designer så att säga så han fick den uppgiften - ska bli spännande och se vad han planerar! Vi brukar inte göra saker den "vanliga vägen" som sagt (vet inte varför!) och han har redan kontaktat olika designerställen för att se vilket deras bästa tips på olika papper-sorter är, haha. Spännande!

Något mer som är spännande är att vi precis fått reda på att Jared kanske inte behöver sponsras av jobbet för att kunna stanna i England, jag kan tydligen sponsra honom också eftersom jag är EU medborgare. Det står att det inte finns garantier att allt går igenom även om man uppfyller alla krav, men vi kan ju ändå ansöka och se. Det är så mycket regler och information om allt så vi tänkte nästan att vi får bestämma oss får ett alternativ och bara köra på det. Men vet inte än som sagt.

Uni
Huge week denna veckan, massor av jobb, massor av plugg. Jag var på möte på universitetet i tisdags och blev inbjuden till en feedback session med några external examinors som skulle kolla av hela masterskursen, och efter det hade jag möte med min supervisor angående mitt Kreta-projekt - allt är i sin ordning och jag ska bara hitta tid i vardagen att plugga på. Denna veckan är det inventering på jobbet nämligen och alla måste jobba extra, så därav mindre pluggtid. Men mer sparpengar iaf!

Fristående onlinekurser i Sverige? 
Jag har haft långa konversationer med antagning.se som verkade ha lite problem med att läsa mina australienska universitetsbetyg, men det verkar som det löst sig nu - de sa dock att en av kurserna jag ville söka till nu är helt stängd så det blir bara en kurs isåfall. Det är väl ok med mig, men hade ju kunnat gå snabbare med ansökan om de hade sagt till från början att jag skulle scanna om vissa dokument till exempel, istället för att säga att de behöver dokumenten på "originalspråk", för det var dom ju redan på, Engelska, haha.. Jag ringde dom idag och då sa dom att dom ska kolla på min ansökan igen eftersom jag laddat upp allt igen. Oh well, väldigt trevliga var dom på telefon iallafall! :)

Träning
Gymmet går bra, jag ser resultat sakta men säkert, speciellt i axlarna! Jag gick på min "hot pilates" i tisdags också, och vet ni vad? Ingen huvudvärk dagen efter! Jag tog det lugnt med vissa av axelövningarna visserligen, men ändå! Jag är så glad, jag hade liksom "bara" vanlig träningsvärk efteråt, inga onda axlar och leder eller bultande huvudvärk i dagar efteråt! Jared kämpar på också, hans nyckelben känns bättre säger han, det känns som det "sitter ihop" igen, säger han. Vi brukar gå till gymmet 4-5 gånger i veckan och han sitter på en cykel med ryggstöd i 30-40 minuter varje gång (så att hans axel inte rör sig så mycket!). Och jag har till och med lärt Jared äta gröt till frukost, måste vara alla sverige-besök som äntligen smittat av sig hehe ;)

Det har gått nästan 9 månader sedan jag började med sjukgymnastiken, och nu har jag bara en gång kvar inbokad, efter det får jag betala lite mer för att gå dit om jag behöver. Men dom har sagt att det ser bra ut, och att vi ska vänta ett tag och sedan eventuellt bedöma igen om jag skulle få lite problem igen. Jag läste någonstans att det kan ta typ 1,5 år att bli bra från axelproblem, så det är bara att jobba på!

Australien!
Jag får stora fjärilar i magen varje gång jag tänker på Australien, mitt älskade Australien! Saknar det varje dag faktiskt. Folk brukar säga så om Australien, att det värsta med att bo där är att man aldrig vill bo någon annanstans efteråt, haha. Vem vill inte ha varmt året om och massa underbar sol liksom!

Vi håller just nu på att fixa med resorna inför bröllopet där, och för Jareds familj att komma hit på bröllopet i Sverige, väldigt kul! Men före det är det Sicilien som ska bokas klart, det känns som att det är så mycket att fixa med just nu att man inte hinner tänka haha. Men det rullar på fint :)

Dags att förbereda inför jobb tror jag, vi orkade inte laga mat igår så ingen lunchlåda finns, buhu. Men får köpa med mig lite mat istället denna gången. Uppdaternar mer snart!
Kramar





Mycket plugg det sista, nu är jag på min editing-del av arbetet, sedan diskussion!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar