torsdag 4 februari 2016

Little Saturday

Lill-lördag!
Något som vi kör på ganska mycket här, hihi. Jared tycker det är urlöjligt men säger aldrig nej till dessert! Men som sagt har jag ju inte direkt helger pga jobbet (jobbar alltid minst en av dagarna) och sedan pluggar mycket på det, så man får ju ta det lite som man vill, det där med lördagsgodis. Vi provade iallafall en av de där videorecepten från internet igår, en choklad-fläta med puff pastry som man gör i ugnen, ser ut lite som en pekan-fläta om ni vet vad det är, och kan säga att det blev riktigt bra! Fast vi får nog öva lite på hur den ska se ut, hehe.



 Jared tyckte det var jättekul att göra mini-croissants vid sidan om, haha..


Sample invites
Igår beställde vi det första prov-kortet till bröllopen, så spännande nu! Jag kommer inte lägga upp bilder på den ännu.. Dom är lite höstiga, det kan jag dela med mig av nu, jag gillar hösten och det kommer vara lite av temat i Sverige, passande i Oktober inte sant? :P 

Väntar fortfarande på bekräftelsen från den första bokningen i Sverige, och ska snart boka ceremonin i Australien också. Vi har fått ett paket från Australien som ska levereras imorgon, detta kan vara min klänning till ceremonin där - jag är väldigt exalterad! Men jobbar då så kommer inte kunna ta emot paketet personligen, Jared som jobbar halva veckorna hemifrån nu med det brutna nyckelbenet får ta emot det - det är ju helt inslaget så han kommer inte se något. Om det nu inte är ett helt annat paket som kommit? Detta var det enda vi väntade på just nu, men man vet ju aldrig om någon i hans familj skickat något mer? ;)

Många bäckar små..
Med sparandet alltså, vi kör många små olika sätt att spara på. Bland annat "nectar points" som jag nämnt innan, men även fasta överföringar till sparkonton varje månad. För någon vecka sedan köpte vi även en glasflaska som vi använder som spargris till alla våra mynt. England har så otroligt mycket mynt, många olika små och nästan helt värdelösa mynt. Vi bestämde att bara de "stora" mynten och några lappar får komma ner i flaskan, och andra mini-mynt kan man ge till annat. Jag tog med våra 1-, 2- och 5-penny (mini-)mynt som vi sparat under ett år nu till banken häromdagen, flera hundra små mynt var det. Det blev bara 13.70 pund, haha! Kändes som jag var kilovis med mynt till banken. Så det blir bättre att spara på de större mynten som är ett eller två pund, 50 och 20 pence, istället.


Plugg hela dagen idag, detta var en snabb paus i det hela. Är lite trött, men ska snart till gymmet är tanken. Vi ska försöka kolla mer på visumen ikväll, och lite jobb och plugg-möjligheter. Uppdaterar mer snart!

Kram






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar