fredag 7 oktober 2016

Back in Brisbane!

Nu har det gått undan det senaste, vi landade alltså i Brisbane igår eftermiddag och spenderar den första tiden hemma hos Jareds pappa och hans fru - och deras hus är helt otroligt fint! Nära till stan och verkligen jättefint! Gästrummet är typ finare än många hotell man bott på, hehe (dom gillar inredning).

Vi spenderade alltså en natt i London efter första flyget (hade bokat hela resan i två olika omgångar) och det var faktiskt väldigt skönt. Vi har ju provat att ha en natt i Asien på vägen till Australien med, men måste säga att det var mycket bättre med en natt i London innan långflygen. Vet inte riktigt varför, men det funkade jättebra! 

Jag som brukar få migrän under långflygningarna fick som sagt huvudvärk efter 6 timmar på det 12-13 timmar långa flyget till Singapore från London. Jag tog alvedon men lyckades bara få bort smärtan i min onda axel i början, det var inte förrens vi landat och hade en ca 1,5 timmars mellanlandning i Singapore som jag började må bättre - jag köpte en stor kaffe och åt lite mer mat bara, eftersom det var för snabbt inpå med alvedon igen. Och kaffet hjälpte! Inom en timma försvann det, ibland är det kaffe som behövs efter man tagit en alvedon, haha! Så nästa flyg var på ca 7.5 timmar, och utan hududvärken lyckades jag till och med sova några timmar! Vi landade på eftermiddagen och vi kände oss rätt pigga, det blev middag och sedan sovdags. 

Idag har vi vandrat runt i Brisbane och tagit kort på allt vi saknat, samt fixat nya bankkonton och telefonnummer etc! Vi åt en underbar brunch på morgonen och köpte massa kaffe - jag gick även till QUT och tog lite kort (mitt favorit-universitet, pluggade 3,5 år där innan jag bytte till FedUni inför sista året på min kandidatutbildning). Vi promenerade förbi Southbank och fake-stranden men en glass i handen - vi gick även till Svenska consulate och tänkte säga hej inför nästa vecka men dom hade stängt haha, bara öppet två dagar i veckan tydligen, så får ta allt nästa vecka istället helt enkelt!

Nu ska vi strax visa bröllopskorten för Jareds pappa och hans fru, eftersom dom inte kunde komma till Sverige förra veckan, sedan dags att sova igen tror jag, helt slut!  Men här kommer lite bilder från gårdagen och idag :) 

Uppdaterar mer snart - kram!






QUT är helt klart mitt favorituniversitet av de jag studerat på hittils! :)

 QUT!






Southbank! :)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar