torsdag 17 november 2016

Betygen har kommit!

Äntligen har betygen kommit på mastersavhandlingen (som många av er redan vet) - och det blev riktigt bra dessutom! Jag fick 85% och en kommentar som sa "congratulations on a really excellent piece of work", så nu är jag stolt :D Vi firade med kladdkaka gjord på mjölkchoklad, den blev väldigt bra faktiskt - nästan lite kola/karamell smak, nice! 

Nu är det dags att börja kolla på doktorander i Sverige. Det har nästan varit lite halvt semester det senaste för min del för min supervisor i England har varit på fieldwork så vi har inte kunnat jobba på artikeln som vi ska skicka in så mycket (jag väntar på feedback), men snart ska den nog bli klar med - alltid positivt att ha någon artikel redo när man söker doktorander, säger han, så hoppas det stämmer! 

Jag och Jared fokuserar just nu på att hitta korttidsjobb/projektjobb under tiden vi väntar på uppehållstillståndet inför Sverige, och håller tummarna att någon utav intervjuerna nappar snart! Vi spelar lite basket under dagarna, och julklappshoppingen har dragit igång. Igår och idag körde jag lite bil, något som man känner att man måste i Townsville för att komma någonstans - ingen direkt kollektivtrafik här. Det är ju en relativt stor stad med ca 180 000 personer som bor här, men ändå inte så stor stad. Det var lite nervöst men kul att köra i Australien igen.

Snart är det Jareds födesledag och vi ska ut och äta med hans familj här uppe, jättekul att vi firar den här med dom medans vi är i Townsville tycker jag eftersom det blir långt borta när vi bor i Sverige sen. Vi tänkte planera in lite bio också, och sedan när vi fått jobb så kan vi fira mer ordentligt. 

Förra helgen var vi på bröllop i Brisbane med, så vi flög dit fredagen till söndagen. Underbart bröllop och det var fint väder hela dagen tills precis under ceremonin (som var under tak som tur var), då kom en mindre tropiskt storm! Det blåste, ösregnade och åskade, det lär dom prata om i många år haha. Vackert bröllop ändå! Och Brisbane har börjat julpynta i stan med så nu kan man se stora "julgransdekorationer" sittandes inne i CBD, lite coolt! :)

Anyways, det börjar bli sent så dags att sova lite - här kommer lite bilder från senaste veckan!

Kram

Kladdkakan! 


 Frangipani-blommor! Som jag fick reda på kallas "tempelblomma" på svenska, såå fina!

Solnedgång bakom Castle Hill där vi hälsar på Jareds mamma


Utsikten från takterrassen på kvällen :)
  

 Bröllopsfina inför våra kompisars mysiga bröllop i St Lucia!



Söndagens fika

Juldekorationerna har börjat komma upp i Brisbane, denna gången i form av mega-julgransdekorationer!






Ännu en pub-klassiker: Green and gold (kyckling med guacamole, ost och sweet chilli)

Och Jared som låtsas att han inte tog en pommes från min tallrik! :P



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar