onsdag 2 november 2016

Bihåleinflammation & kaos

Se den senaste veckan började vi träna mer (Jared började lära mig basket och jag hade ont i alla muskler efter en timma i solen med bollen kan jag säga!), Jared har fortsatt med jobbletandet och vi gjorde iordning mitt LinkedIn och tanken var att jag skulle köra igång med min research article igen, men jag har som titeln på inlägget säger fått bihåleinflammation och mår pyton. Solen skiner dock och det är 30 grader varmt, men jag ligger i sängen och har fått penicillin. 

Så för tillfället befinner vi oss hos Jareds moster  som har två jättegulliga katter (vi var tvungna att lämna förra boendet hos familj lite tidigare än beräknat pga, ja... kaos?) och vi tänkte vara här tills helgen då vi åker till Jareds mamma i Townsville. Eftersom jag just nu har väldigt ont i bihålorna och huvudet så kände vi att vi provar snabbtåget upp till Townsville istället för flyg (det är ju som att flyga till London från Göteborg), vi kikade lite på det tidigare och tänkte det kan ju vara skoj! Nattåg blir det, tar ca 15-16 timmar. 

Jared har någon jobbintervju i Brisbane innan vi åker så håller alla tummar och tår att han får något av dem! :) Vi är mer än redo att skaffa ett eget litet krypin under dessa månaderna medans vi väntar på Migrationsverket nu, vill ju även kunna börja kolla på lägenheter i Sverige men det känns omöjligt innan man vet när vi kan flytta. Jag har fortfarande inte fått svar på betygen från min masters i England, konstigt för till oss sa dom under första året att i oktober/november kommer vi ha betygen efter vi gjort klart utbildningen, nu har vi hört december istället? Jag tänkte ju söka doktorander i Sverige så fort som möjligt men vill ha min artikel klar först och framförallt mina betyg släppta från mastersen, så får vänta lite till. 

Igår var det Melbourne Cup day som hela Australien i princip firar (till och med en röd dag i vissa stater), folk klär upp sig och spelar på gallop. Som hästmänniska själv undviker jag detta ståhej då jag inte riktigt tycker det är den mest humana sporten för hästapållarna.... och att klä upp sig och supa sig full i samma veva, nej det är inte min cup of tea. Men jag kommer inte döma andra för att det! Jag och Jared spenderade istället en natt i stan på hotel, och vi åkte och fikade på QUTs Kelvin Grove campus där vi brukade vara mycket (även om vi båda pluggade på QUT Gardens Point campus, 10 min därifrån). På Kelvin Grove har dom de godaste falafel-kebaben någonsin, alltså hur gott som helst (jag och Beccy brukade äta där mycket!) och det roliga var att det fortfarande var samma personer som jobbade där! :)

Så, kort sagt, jag bara vilar just nu. När vi är i Townsville ska vi se om vi kan ta del 2 på våran honeymoon och faktiskt åka till Airlie Beach och Whitsundays som var första planen, får se hur vi gör och vad budgeten säger! Vi har iallafall äntligen fått löst våran deposition från lägenheten i England, sååå krångligt det har varit med en snål hyresvärd! Det är 5-6 veckor sedan vi lämnade lägenheten och det var inte förrens nu med advokater från Australien som hyresvärden började kommunicera med oss om en lösning till vad han tyckte var problem. Så det ska iallafall vara klart nu, det har varit stressigt. Detta var även en till anledning till att vi fick planera om våran smekmånad, för vi hade inte fått tillbaka depositionen. Suck, haha. 

Nu har vi snart väntat 7 månader på hans uppehållstillstånd, va tiden går fort! Vi börjar se det som att det gått mer än hälften av väntetiden hehe, för medelväntetiden man ser hos de flesta som ansökt är ca 11-13 månader. Allt är iallafall klart med intervjuer och annat och vi väntar i kön på handläggare, vilket fortfarande kan ta 6 månader till, men vi håller tummarna att det inte tar så himla lång tid iallafall. 

Dags att vila lite till, men här kommer lite kort från den senaste veckan! :) Uppdaterar  mer snart!
Kraam


 Chicken Parma - En Aussie pub-klassiker, väldigt gott! 

 En mindre poppis fågel som finns överralt, Ibisfåglarna - jag tycker dom är coola :P

King George Square, Brisbane

 Igår fick jag heta Lilly tydligen haha, ingen kan stava Eleonor rätt så jag säger Elly istället.. men det går ju inte så bra det heller :P Andra variationer jag fått är Ally, Alana, Ali, Ellen, ja ni fattar :)

 
 Jared köpte blommor till mig :) 

Svårt att hålla sig inomhus när vädret är så fint!



 
Falafel-kebaben på KG, sååå gott!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar