söndag 27 oktober 2013

Geofysikplugg & Stickade 'Cykeloveraller'?

Det narmar sig! Ja, da pratar jag om terminens sista pluggvecka, sommarlovet och sverigeresan, saklart! Plugget rullar pa, men det har varit lite jobbigt det sista - mycket att gora, manga inlamningar, och sa fick jag en migran igen.. pga en lang dag och for lite somn tror jag. Jag spenderar ju ca 5-6 timmar pa tag/buss per dag dom dagar jag har skola, sa vissa dagar kanns valdigt langa - aven om jag bara har tre dagar i veckan sa kanner man sig nastan jetlagged nar veckan ar over, haha.

Migranen satt i fran tisdagen tills torsdags-natten, under fredagen sen var jag valdigt kanslig (behovde ata ofta, ta pauser fran datorn hela tiden, och vila), men idag kanns det lite battre, ingen direkt huvudvark men kanner mig lite trott. Sa kort sagt, jag fck inget direkt gjort under onsdag-torsdag. Men pa fredagen blev klar med en Technical report i Landscape Evolution, och jobbar just nu pa det sista pa en Research report i Geofysik - mycket att gora just nu, och forsoker komma ikapp det jag missade under veckan.

Melbourne ar en intressant stad, valdigt mycket folk och valdigt annorlunda jamfort med Brisbane. Detta galler inte bara klimatet. Pa vagen hem for nagon vecka sedan sag vi denna cykeln, det ar inte en vanlig cykel - och jag ar faktiskt lite forvanad att den inte har forstorts under tiden den varit uppe nu. Det ar nog nagon form av konstverk som nagon satt upp; en stickad orange overall pa en cykel. Forst tankte jag 'stackars person som inte kan anvanda sin cykel nu', men sa kom vi pa att det kan ju vara nagon som skapat detta for konstens skull, kanske haha. Ratt coolt anda, valdigt stort jobb!



Haromdagen slangde jag ihop en sallad med nya ingredienser igen, kul att prova nagot nytt - denna gangen blev det varm biffsallad med lime, quinoa, soltorkade tomater, korsbarstomater, stekta champignoner, feta ost och 'curly kale' istallet for 'Tuscn kale'. Det blev veldigt gott, en latt och nyttig men mattande sallad pa kvallskvisten!



Jag har undrat manga ganger om schampo som ska 'ge volym' verkligen funkar, jag vet inte om jag bara hade en 'dalig hardag' eller om det faktiskt gjorde det, men haromdagen sag mitt har ut sahar efter det suttit i en liten boll under plugget. Intressant - njae, men det sag lite lojligt ut, haha.


Idag har jag i princip pluggat hela dagen, med lite kaffe paus i mellan vilket var trevligt! Kl ar nu 21.30 pa kvallen och solen har precis gatt ner - eller ja, for en stund sedan. Jag tycker det kanns harligt att ha lite sommartid, paminner mig lite om hemma :) Och nu ar det bara ca 50 dagar kvar tills vi kommer och halsar pa! Kanske lite tidigt att borja packa, men kolla efter julklappar kan man gora! 
Jared kollar just nu pa formel 1 som ar pa tvn, och jag funderar pa om jag ska kolla lite pa film eller kanske lasa en bok, och sen sova lite - ska upp tidigt imorgon pa migranbehandling och sedan plugg. Men skriver mer snart, ha det nice salange! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar