lördag 12 oktober 2013

Ikea ar basta pluggmotivationen!

Yes, precis som titeln till detta inlagget sager, Ikea get valdigt bra pluggmotivation! Seciellt nu nar dom har fatt in Karamell Kungen-losgodis! :) Jag kopte nastan ett kilo nar vi var dar idag.... haha. Men jag har ett stort arbete som ska bli klart innan mandag, sa tankte det ar bast att ladda upp! Vi aker ju inte till Ikea sa ofta heller, och man kan inte direkt svanga in snabbt och kopa lite 'losgodis' nagonstans pa kvallen om man ar sugen, sa ja, det blev en stooor pase :)
Vi kopte aven en fin hylla till badrummet med, pa den tankte vi lagga handdukar och lite andra saker - om man har ett litet badrum far man gora vad man kan! Det passade jattebra, mycket nojda ar vi bada tva med kopet!





Mina lasglasogon/datorsarbete-glasogon har kommit med, hamtade dom igar. Det var tva for priset av ett par, sa passade pa att skaffa tva helt enkelt. Dom ska hjalpa min huvudvark sa att jag inte blir overanstrangd, sa jag far borja anvanda dom pa uni! Har aldrig haft glasogon innan sa det kanns lite konstigt just nu, hehe.


For den som ar intresserad av migran: Jag har haft min andra behandling pa migrankliniken, och det sag positivt ut tyckte sjukgymnasten - det han gjorde forra gangen hade hallit sig bra, sa nu har jag fatt strech-ovningar att gora tills nasta gang jag ska dit. Jag hade typ inte haft en migran pa nastan tre veckor, nastan rekord for mig - brukar fa en till tva stycken varannan vecka. Deras teori om det hela med migraner ar att det ar relaterat till nacken, och det har varit valdigt intressant att fa en lite insikt i vad dom tror kanske ar orsaken, och hur det ligger till. 

Min migran ar generellt sett relaterad till hormoner (vilket vi visste fran borjan, det ar en relativt vanlig mingrantyp och dom flesta kanner till det med), vilket for en kvinna da har med menscykeln att gora, sa darfor forsokte vi passa in sa att jag far sa manga behandlingar innan 'den tiden av manaden' som mojligt. Jag brukar i vanliga fall fa migran nagra dagar innan, och aven nagra dagar under 'den dar tiden' - och jag brukar fa sa langa migraner att jag inte kan gora nagot direkt alls, kan da bli sangliggandes i flera dagar. Ibland kommer migrganen av sig sjalv med. Sa, lang historia kort, jag vill gora sa mycket som jag bara kan for att fa bort migrananfallen, eller iallafall minska antalet.

Just nu ar det 'i hog tid' for en migran. Jag har som sagt haft tva behandlingar redan och igar var forsta tecknet pa migran pa tre veckor. Men, det stannade upp pa 'forsta migran-steget', det blev inget anfall - det finns ju olika stadier, typ: 'fore-migran' med symptom, 'migran-attacken' da man inte mar sarskilt roligt, och 'efter-migran' da ar man valdigt utmattad och trott, bland annat.
Jag sov lite daligt under natten och vaknade med samma kansla imorse, 'fore-migran' kanslan, sa jag tog da en alvedon - och nu ar det borta. Jag vet inte om detta var ett sammantraffande, eller om behandlingarna har borjat hjalpa redan - men jag fortsatter iallafall med mina ovningar och har tva behandlingar till, forhoppningsvis kommer inte migranen tillbaka. Om detta funkar sa bra som dom har forklarat, och som det nastan kanns redan nu (peppar peppar), sa hade det varit valdigt harligt!

Sa idag kan jag njuta av chokladen som jag kopt (choklad ar annars en migran-trigger for mig), plugga ordentligt, och kanske kolla pa lite film senare med! Utan migran symptom sa kan man ju kanske, kanske ta ett glas rott med ;) Det ar ju trots allt lordag!

Matlagninen och nyttiga matvanor rullar pa, vi borjar bli duktigare pa det hela! Haromdagen at vi kott med hemmagjord potatissallad, och kalsallad med 'Tuscan Kale' (forsta biden nedan) - valdigt gott! Och igar gjorde vi en nyhet (andra bilden nedan), en liten blandning av olika saker: ugnslagad kyckling i en sallad gjord pa 'Tuscan Kale', quinoa, soltorkade tomater med basilika, korsbarstomater, med stekt haloumi-ost och champignoner och lite citron pa det! Far inte glomma vitloksbrodet, hehe. Det blev en succe, sa den gor vi fler ganger :)




Sa, nu ar det dags att ta tag i plugget! Jag uppdaterar med senare! Kram :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar