onsdag 30 oktober 2013

Tjoho!

Nu gar plugget valdigt segt, ni vet den dar 'sista lektionen innan sommarlovet'-kanslan. Fast det ar ju en manad kvar tills terminen ar helt klar, men anda! Som jag sagt flera ganger redan sa tar ju lektionerna slut denna veckan och sedan ar det bara prov och en extra vecka kvar! Och jag vill ha ledigt nu, slappna av lite, leta julklappar.. Lite sommarlov, innan vintern, hehe.
Just nu ar det inte sarskilt varmt, det var 8 grader harom morgonen i Ballarat nar jag var pa Uni och pluggade, kan ju saga att jag fortfarande anvander min gra tjocka jacka fran sverige. Jag hade kanske jacka framme i tva veckor max i Brisbane pa 'midvintern' i juni-juli, det var allt, sa det kanns lite kallt ute just nu. Uppe i Brisbane ar det nog varmt och fuktigt nu, det ar ju nastan november! Det ar nu man brukade fa ha pa alla flaktar dygnet runt (om man inte hade ac), svettas redan kl 06.00 innan man kommit till skolan eller jobb, ha pa sig flipflops eller sandaler (sallan heltackande skor) och somriga klader nastan aret om. Jag saknar Brisbane, kort sagt. Men nar solen tittar fram i Melbourne sa ar det valdigt fint har nere med!
Nagot som jag namnt tidigare som jag gillar med Melbourne ar 'sommartiden' - att solen gar ner senare (inte lika sent som pa svensk sommar, men anda). Ibland nar det ar fint vader kan man fa nagot kort fran balkongen som ser sa somrigt och fint ut! Fattas bara en bbq :)


Annars rullar det mesta pa, vi ovar pa svenskan och det gar bra! Just nu ovar vi pa att saga 'tjoho!' eftersom han sett det nagonstans pa facebook, haha. Jag har fatt lite hemlangtan, antar att det ar for att sommarlovet snart borjar, langtar till Julen nar vi kommer och halsar pa! 
Nu ska vi ta det lugnt ikvall, jag vill inte ens oppna en uni-bok. Sa de blir kanske lite film istallet :) Jag uppdaterar mer snart! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar