tisdag 12 november 2013

Choklad till frukost, typ :)

Nar ar det for tidigt att sla in julklappar? Inte nu hoppas jag iallafall, jag hade en ledig dag idag och passade pa att sla in lite julklappar som ska med hem :) Denna veckan borjade med tva final exams och jag ar nu darfor lite trott, darav en vilodag idag! Lite mindre an en vecka tills nasta final exam, och sedan  field veckan med Engineering Geology amnet.

Proven har hittils gatt bra, nu kommer det svaraste amnet nasta vecka bara (Geofysiken) sa galler att plugga ordentligt pa det. I mandags var det Landscape evolution provet, upp tidigt pa morgonen och aka tag ca tre timmar, gora provet, och sedan tre timmar hem. Detta provet gick valdigt bra, men jag var lite lagom trott var jag pa kvallen sen, och da hade jag nasta prov i Economic Geology dagen efter. Blev inte mycket pluggat pa mandagskvallen men pluggade lite pa tagresan hem. Provet gick ok anda, men var valdigt trott da med. Samma visa pa tisdagen: resandet till skolan, provet, och sedan resan hem igen, fast denna gangen med blota skor och blot jacka haha.. :P
Fick reda pa resultatet pa grupparbetet med, varan research report - vi fick hogsta betyg HD (High Distinction) allt som allt (85%), och jag fick individuellt 90% for min del av arbetet, sa efter man haft ett prov som var lite segt och kandes 'ok' sa blev man sig riktigt glad over detta betyget! :)

Har kommer nagon bild pa Ballarats tagstation med, en valdigt vacker rattsa gammal tagstation. Dom har fortfarande de gamla skyltarna med avgangar framme (fast dom anvands inte langre vad jag vet), det kanns inte som att man kan hitta sa myclet historiska stallen sa ofta i australien generellt sett, men valdigt kul att det finns lite stallen har och dar :)





Vi har blivit bjudna pa julfest pa Jareds jobb med, det ska bli kul - temat ar ett 'Tradgards Party' (ja, jag vet.. men det ar lite annorlunda nar man firar jul mitt i sommaren!). Fordelen ar dock att man kan ha pa sig klanning utan att frysa, fast detta ar ju Melbourne vi pratar om sa det kan handa att det ar lite kallt med - hoppas pa uppehall fran regn iallafall! Det har regnat nastan konstant i tva dagar nu, och temperaturen har sjunkit med: fran ca 30 grader for nagon dag sedan till 12 grader, regn och blast bade igar och idag. Och som vanligt ar Ballarat snappet varre, tror det var 11 grader haromdagen, hehe :P

Jag vet inte om det raknas som choklad, men jag har under nagra manader nu kort pa en sa kallad 'liquid breakfast', det ska vara som flingor med mjolk fast i valling-konsistens typ, i en festis med sugror. Bade fibrer och protein i den, och chokladsmak da. Jag vet inte exakt hur det funkar, detta ar ju ingen proteindryck utan en vanlig sak man hittar bland flingorna, men jag tycker den funkar bra! Och jag gillar ju inte massa socker, jag tycker heller inte om flingor... men det funkar! Vilket ar lite lustigt haha, men den ar inte sa sot, sa det ar val darfor. Jag behover ju nagot att ata direkt pa morgonen for att inte fa huvudvark sa jag brukar kora en sadan, och ca en timma senare en vanlig frukost.

Migranen har varit battre det senaste, och jag hade sista migranbehandlingen i forra veckan. Jag ska fortsatta med mina sma strech-ovningar, och med tiden sa ska det bli battre och battre ar tanken, och det kanns ok just nu. Det ar ju inte helt borta, men det visste jag fran borjan att det ar svart att fa bort det helt, men generellt sett sa har jag inte blivit 'sangliggandes' mer an en gang med en 'riktig migran' pa ca 1.5 manader nu. Jag har haft nagra sma imellan, men om jag inte behover bli 'sangliggandes' i flera dagar varje gang sa ar jag valdigt nojd! Och den gangen jag fick en ordentlig migran var nu i helgen efter att jag druckit lite vin, hehe.. sa det var egentligen lite mitt eget fel :P Vi hade ju sa trevligt sallskap sa det gjorde ingenting alls :) Men som sagt, generellt satt sa ar det mycket battre nu, och haller tummarna att det fortsatter sa!


Nu med allt plugg har det varit svart att laga ordentlig och nyttig mat, men man gor vad man kan. Igar gjorde vi en ny blandning igen: spagetti, kramig sas med hackad lok, champinjoner och curly kale, samt ugnsbakad kyckling som vi lagt i sasen efterat. Den rekommenderas med! Sedan har det ju blivit lite 'pluggmat' med, som till exempel kladdkaka med frukt! Och det var Jared som bakade (med lite recept-hjalp fran mig), han ar saaaa duktig sa :)




Men nu ar det nog lite stad-dags, och sedan middag. Kanske ska passa pa att kolla pa film nar man har en ledig dag med! Jag uppdaterar med snart, ha det nice salange!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar