onsdag 6 november 2013

Kaffe, kaffe, kaffe...

Nu ar det mycket att gora, massor av prov att plugga pa! Det ar sa mycket material att ga igenom, hela terminens alla veckor inklusive prac-lektioner, forelasningar och eventuella field trips. Kanner att tiden bara springer ivag! Har dom tva forsta proven nasta vecka, sedan lite andrum och sista provet veckan efter det. Veckan efter det kommer det extra amnet och jag har precis fatt bekraftat att mitt boende for veckan ar bokat och klart. Kanns nastan lite som en field trip det med, hehe.. Det kommer ju ga valdigt fort med sakert, kommer ha mycket att gora! Och sen blir det..... sommarlov!

Idag var jag pa sista migranbehandlingen, och det kanns ratt bra! Jag kan fortfarande fa migran lite da och da men generellt sett sa ar det mycket battre nu, och detta ar ju nagot som man far fortsatta att jobba pa sjalv med, sa att saga. Jag har inte haft en 'riktig' migran pa nastan en och en halv manad nu, och dom jag har haft (bara ca tre stycken) har inte varit lika besvarliga som dom brukade vara. Jag ska fortsatta med mina stretch-ovningar, och om det kommer tillbaka ska jag saga till, sa dom kan kolla pa det igen. Jag har lart mig mycket om hur huvudvark och migran fungerar under denna tiden som jag gick pa behandlingarna, inte bara om min egen migran, utan aven generellt sett.

Vadret har varit mycket varmare det sista, upp mot 30 grader och sol! Och eftersom det var en helgdag i tisdags da Melbourne Cup var (gallop) sa passade vi pa att ha en liten picknick i parken. Det var hur manga hundar som helst dar, da detta ar en park som nastan alla hundagare gar till tydligen haha. Vi fick lite besok pa picknickfilten nagra ganger, en av dom var en liten valp som verkligen struntade i precis allt som var pa filten, det ar bara lek! Jag saknar att ha djur. Vill skaffa hund, hihi :)






Ett av vara favoritstallen i stan att ata lunch pa ar en korvkiosk (typ), dom har en klassiker med kokt korv, ketchup och senap, och hackad gurka i ett fluffigt, guldaktigt (och otroligt gott) brod, den ar favoriten just nu! Det tar som sagt ett litet tag innan man hittar lite saker man gillar nar man flyttat till en ny stad, speciellt nar staden ar sa stor med, hehe. Brisbane kanns ratt litet jamfort med Melbourne, fast absolut inget negativt i det alls. Men det ar skont att antligen hitta lite andra roliga stallen har nere med! Vi har ju faktiskt bott i Melbourne i ca 4 manader nu :)



Forra veckan var vi pa ett nytt cafe som aven det blivit en av mina andra favoriter har nere, mysigt stalle med lite skandinaviskt-inspirerande design, gott kaffe och en annorlunda oreo-kaka: mork choklad med kola-kardemumma fyllning, ca 7cm i diameter, inte for sot, bara precis lagom! Nagot som vi hemma ibland kallar for en 'Eleonor kaka', for jag gillar inte nar det ar for sott.. hehe. En perfekt kaka till mig da alltsa.



Nu borjar jag kanna mig valdigt hungrig. Jared sa att han kunde ta med lite kaffe hem till mig pavagen hem fran jobbet, da kanske det gar lite snabbare med plugget sen! Jag har laddat upp med frukt och notter - och pa tal om frukt.. Jag vet inte varfor men jag vill ha mangofrukt, har tankt pe det flera dagar nu. Det borjar ju bli sommar och da kommer mango-sasongen! Antar att det ar darfor, haha. 

Det borjar kannas att sverige-resan narmar sig, ca 40 dagar nu, snart sa! Jag har val lite latt hemlangtan varje dag nu, vill ha kanelbullar och lussekatter och traffa alla hemma. Under tiden far det val bli Ikea! Nu nar migranbehandlingarna ar klara med sa tankte jag dra igang med traningen lite mer, och vara nyttiga matvanor fortsatter som vanligt.

Men dags att ta tag i plugget igen, eller vantar kanske tills kaffet kommer :P Men vi hors snart! Kramar



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar