lördag 16 november 2013

Kalas och pannkakor i massor!

Vi bestamde oss for att fira Jareds fodelsedag nu pa helgen, det passade battre med varat nya mat/efterratts schema (med socker bara pa helger, for det mesta iallafall, hihi), men aven for att han har jobb och jag har ett final exam pa hans riktiga fodelsedag nasta vecka. Dagen borjade med lite presenter och pannkaksfrukost, sedan provade vi en lime-cheesecake som jag gjorde i torsdags - den blev helt ok! Har inte bakat sa mycket cheesecake innan, det var kul - men tror jag gillar dom som inte ar ugnsbakade battre, far kolla pa det tills nasta gang :)



Under dagen gick vi till en hamgurgar-restaurang som Jared lange velat ga till, det var ocksa tummen upp - trevligt stalle! Istallet for bio (som var forsta planen) bestamde vi oss for att ata pa Pancake house (ja pannkakor igen), detta ar ett underbart stalle med massa mat och efterratter med pannkakor, och idag provade vi en av deras nyheter: Tva pannkakor med salty caramel-sas (smakar precis som knack!) med glass och krossade mandlar. Det var valdigt mycket att ata, jag orkade inte ens halva... men har ju inte direkt en 'sweet tooth', som det kallas har.


Nu ska det bli lite tv-spel resten av kvallen, kanske kolla pa lite film - en harlig ledig dag med andra ord :) Jag uppdaterar mer snart!
Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar