torsdag 13 februari 2014

Getting ready for uni!

Fredag och det är molnigt men rätt varmt ute, sådär så man blir lite seg och känner att man behöver dricka mycket vatten (forsöker att inte få huvudvärk!). Jared kom hem igår efter andra Sydney-resan med jobbet på två veckor, och nu ska det nog bli lite lugnare igen på resfronten - yay! Det har blivit endel slappande det sista för min del, bara ta det lungt, samtidigt som det fixats med olika pappersarbeten inför terminsstarten igen. Nu är det ca två veckor tills vi kör igång igen, jag längtar! Det är ju så lustigt, när terminen nästan är slut så vill man ha lov, och när lovet nästan är slut vill man plugga. Skumt!

Igår blev det lite lax till middag, lax med stekt grönkål, lök och sparris, med potatis och sås - blev väldigt nöjd, både nyttigt och gott! Det blev sedan lite vin till maten, och vi firade även att jobbresan var klar med lite ost och kex ;)



Men får ju erkänna att det blev lite pizza under veckan med, hihi! Gourmet-pizza denna gången, väldigt gott!


Och idag kände jag att det var dags att köpa lite litteraturböcker. Har letat runt lite efter bookshops som har dessa universitetsböcker, oftast är det ju bara universitetens egna bookshops som säljer dom, om man inte beställer online. Eftersom Ballarat ligger en bit bort och deras bookshop dessutom bara har beställningar, inga böcker inne tydligen, så tänkte jag att jag provar att gå till ett universitet här i närheten och kolla om dom har böckerna inne. Och det hade dom! Eller iallafall tre av dom fyra jag känner att jag behöver inför terminsstarten.

Jag läser fyra ämnen denna terminen - sista terminen på utbildningen wohoo! :) Det blir: Hydrology, Structural Geology, Applied Geochemistry, och Fieldwork. 

Hittade tre bra böcker i bookshopen idag, och  det finns två böcker till som jag får beställa tror jag - bland annat en extra bok som jag känner kan vara inrtessant, den handlar om kartläggning av geologiska structurer, tror den kan vara väldigt användbar (på field trips bland annat), och sedan hade dom inte Geochemistry-böcker inne. Fick även reda på att jag kan plugga i deras bibliotek, eftersom jag är universitetsstudent på ett annat universitet i samma stat - väldigt nice eftersom detta stället ligger typ 10 minuter från där vi bor, hihi. Kan sitta där och plugga dom dagarna jag inte har lektioner!



Det känns som kaffe kanske inte var så bra idé idag, känner mig lite seg, behöver nog dricka lite vatten, haha. Får köpa mig en bra vattenflaska som jag kan ta med mig när jag är ute och går! Det börjar kännas bättre nu, har suttit framför aircon ett tag.

Jag funderar på om jag ska köpa lite skrivböcker med, och kanske en kalender, tycker ju sånt här är så roligt! Och så är det ju Alla Hjärtans Dag idag, och det ska bli en liten överraskningsmiddag ikväll, spännande! :)

Så, kanske dags att ta tag i sakerna igen, kanske ska läsa lite i mina nya böcker ;) Men jag uppdaterar med snart!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar