söndag 16 mars 2014

Snabba bilar!

Igår var vi och kollade på Formel 1, kvalifikationen inför idag. Jag hade aldrig varit på någon form av racing innan, men eftersom det var i Melbourne och det är en av Jareds favritsporter så kände vi att vi måste gå dit och titta helt enkelt! Lång dag med mycket varierande väder, dagen började med sol och nästan för varmt men det gick senare över till regn och blåst. Men generellt sett var det en spännande upplevelse! Tyvärr hade jag haft migrän sedan i fredags, men det kändes lite bättre igår under dagen som tur var, så vi kunde vara där hela dagen. Det var roligt att få se det live, har bara sett det på tvn innan. Här kommer några bilder!

Precis köpt min nya keps! Fångade ögonblicket bra där hehe..




Så här fint väder var det på ena sidan!

....Och så här såg vädret ut på andra sidan, hehe.

 Änsålänge höll sig regnet borta, men bilarna var för snabba för kameran.

Vi bestämde oss för att köpa lite glass i en paus :) 

 Och sedan kom regnet tillslut, och det blev rätt kallt!

Väldigt rolig dag ändå, det var kul att hitta på något som inte var plugg eller uni-relaterat för en gång skull! 

Idag var vi på brunch med några kompisar från Jareds jobb, det var väldigt trevligt. Senare under dagen åkte vi en sväng och köpte mer kaffe från ett nytt (för oss iaf) café som jag hittade för ett tag sedan. Man kan köpa kaffebönor på många cafén här runt omkring, och dom maler det sedan åt en så man kan använda det hemma, i vårt fall till våran aeropress. Min migrän satt i hela dagen idag med, men nu har den äntligen släppt. Det var ett tag sedan jag hade en som höll sig tre dagar nu, skönt att den är borta iallafall! 

Så, dags för efterrätt: frukt med maple syrup! :)
Hoppas allt är bra hemma, uppdaterar mer snart! 
Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar