söndag 30 mars 2014

30 seconds to mars!

Pluggmotivationen är inte alltid på topp, vissa veckor har man mycket att göra och det kan vara svårt att känna sig produktiv. Förra veckan var week 4, och det var mycket att göra. Det hade säkert inte kännts lika mycket om skolan inte låg så långt bort, ibland känns det som man behöver en dag att återhämta sig efter man vart på lektion. Mina uni-dagar har oftast inte mer än 4 timmars lektionstid, men 4 timmar pluss 6 timmars pendling blir att man är iväg mellan 10-12 timmar per gång - nästan jetlagged när jag kommer hem, haha. Förra veckan lämnade jag in 4 inläminngar, det var 2 pracs och två arbeten. Skönt att det är avklarat! :)

Som belöning efter allt plugg bestämde vi oss för att se två av mina favoritband live på fredagslvällen, och det var jättekul! Jag visste inte ens att dom skulle spela i Melbourne förrens några dagar tidigare, så köpte biljetter ganska sent och vi fick därför sittplatser längst bak, allra högst upp - men det gjorde inget alls! Det var 30 Seconds to Mars som spelade, med White Lies som förband. Tyvärr (eftersom jag pluggade heeeela dagen utan bra matpauser...) så fick jag migrän på eftermiddagen... Lyckades vila bort det mesta innan konserten, men vi missade förbandet helt (tog en liten stund innan jag kunde åka). Men det gjorde inget, jag har sett dom en gång tidigare, och det var ju 30 Seconds to Mars jag ville se mest denna gången. Det var lite kämpigt med allt ljus under spelningen i början pga migränen även om den nästan var helt borta, trodde att jag skulle behöva gå därifrån ett tag - men jag satt och blundade och bara lyssnade ett tag, och det gick över efter ca halva konserten som tur var! Här kommer lite bilder! Jättegrym konsert, dom var riktigt bra live :)

 Påväg till arenan, och kort på en annan arena, haha!




 Vi satt visserligen allra längst bak, men jag tyckte man såg bra ända - och ljudet var det inte heller något fel på! :)


 
Och så har vi några selfies med, såklart!

I helgen har vi mest slappat, välförtjänt ledighet. Vädret har på någotvis blivit varmare igen, nästan somrigt, klagar inte! Vi har ätit endel glass, fikat på mysiga cafén och spelat tennis. Fick reda på att det guldiga som tårtor och bakelser ibland kan vara dekorerade med faktiskt är ätbart guld, intressant! Hade faktiskt inte en aning om det innan. Kändes lite konstigt att äta något sådant, geologstudent som jag är, haha. Vet inte om bakelsen vi köpte var riktigt guld, men den smakade bra iaf. Jag frågade på cafét men dom visste inte exakt, bara att det var ätbart, men eftersom jag visade intresse för själva bakelsen så fick jag en extra att ta hem gratis! Tumme upp på det :)



Och så tennisen, vi kände att det var dags att köpa ordentliga träningskläder nu när vi har fått känna lite på det ett tag och vill fortsätta spela, så shopping blev det! Nu ska här spelas ;) Jag tror jag känner att jag måste ha någon form av sport som kan fylla ridningens plats just nu, saknar att ha något att göra på fritiden liksom. Det kan ju inte jämföras med hästeriet och dressyren såklart, men jag kan underhålla mig lite under tiden iallafall! Och det är faktiskt väldigt kul :)


Nu är det dags för lite film, och kanske lite glass med jordgubbar. Sedan förbereda för plugget imorgon!
Hoppas allt är bra hemma, jag uppdaterar mer snart!
Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar