måndag 10 mars 2014

Tillbaka till vardagen

Efter första veckan i skolan var jag väldigt trött, kändes verkligen skönt att ha en långhelg så man kan ladda upp sig inför denna veckan! Det blev ingen mer migrän (väldigt härligt), men på fredagseftermiddagen när jag kom hem var jag helt slut. Det blev mycket bättre när jag tog med mer mat - ordentlig mat som man blir mätt på. Jag hade med pannkakor med blåbär och jordgubbar (så gott!) och sedan köttbullemackor, som jag berättade om i förra inlägget. Eftersom dom inte har rödbetsallad att köpa här fick jag göra en själv, har gjort det en gång tidigare här nere men då blev den inte riktigt lika god som planerat.. men denna gången blev det bra! Kanske borde börja med matlagning istället... :P


Det blev en lugn helg med fint väder, men spenderade eftermiddagen idag till att plugga. Kände med en gång förra veckan att det är ett visst ämne som kommer kräva mycket tid denna terminen - structural geology. Köpte en till bok igår som förhoppnignsvis kommer underlätta pluggandet, det är mycket fysik och matte med i det hela. Det är ett väldigt intressant ämne, typiskt att det är så komplicerat bara, haha. Men det ska nog gå bra ändå! Jag gjorde även klart ett online test i ett annat ämne som skulle in imorgon, men kände att det kan vara skönt att ha det klart redan nu. 

Under min lilla pluggstund idag var Jared så underbar och lagade middag - sallad med soltorkade tomater, quinoa, avocado och fetaost! Det blev endel socker denna helgen (vi gick bland annat till ett chokladcafé som vi inte provat tidigare), så nu kör vi på vårat nyttigare matschema igen :)



Idag och igår var det väldigt varmt ute, över 30 grader och faktiskt rätt fuktigt. Härligt med varmt väder igen, men känns lite konstigt på samma gång eftersom det häromdagen var ca 11 grader på morgonkvisten när jag var på skolan. Tror att jag får ta och köpa en jacka snart. Ikväll var det en fin solnedgång som man bara var tvungen att ta kort på - påminde mycket om kvällarna i Brisbane, på sommaren där var dom nästan alltid i olika rosa nyanser och väldigt vackra att titta på.



Nu är det dags för lite film och sedan sova, väldigt trött och det är mycket plugg imorgon. Jag uppdaterar mer snart!
Kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar