onsdag 5 mars 2014

Skolan igång igen!

Igår var det första dagen på denna terminen, och det kändes bra! Kom till skolan lagom i tid till föreläsningen, det var myckt folk på campuset och väldigt kul att gå runt och kolla på alla välkomst-event som var igång nu. Tyvärr så hade jag missat lite i planeringen och packade inte med tillräckligt med mat (borde ju kommit ihåg från förra året, men tänkte inte riktigt på hur lång tid man spenderar på uni även om det bara är en föreläsning på tre timmar), så jag fick en migrän på eftermiddagen sedan... som satt i ända tills idag, men nu börjar den äntligen släppa! Så imorgon blir det mer mat nerpackat - blir ju som en utflykt nästan, tre timmars tågresa dit, tre timmars föreläsning, och tre timmar hem igen. Men det är ju sista terminen nu (wohoo!) och jag måste bara planera lite bättre med maten, så idag gjorde jag pannkakor som jag ska ta med imorgon, och köttbullemackor med rädbetssallad! :)

Förra veckan började en så kallade Brunswick Music Festival som håller på i någon vecka, det hela började med en heldags "street-party". Det var mycket musik, mat, marknader och framförallt mycket folk! Dom hade stängt av en del av den stora vägen så det blev en gågata i princip. Men iband är det svårt att ta sig fram när det är så mycket folk, och då blir det svårt att ens kunna se något som fanns på marknaden med. Men det var vackert väder och massa musik, riktig sommarstämning!




Vi har börjat spela endel tennis nu med, väldigt roligt! Känns bra att börja träna någon sport igen, har inte lyckets hitta någon volleboll ännu dock. Och häromdagen när jag kom hem hade Jared fixat en liten överraskning till mig: han hade köpt blommor! Väldigt glad :D


Nu är kl 22 och jag borde gått och lagt mig för en stund sedan, ska upp tidigt imorgon, Men det är inte lätt när man inte är så trött än (speciellt eftersom jag försökte få bort migränen större delen av dagen genom att sova). så vi spelar lite tv-spel just nu. Vi håller fortfarande på att spela "Tales of Xillia", det blir ju inte att vi hinner spela så ofta.

Men kanske dags att försöka sova lite ändå. jag uppdaterar med snart! 

Kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar