onsdag 9 juli 2014

Ett regnigt Melbourne

Mycket pågång men ändå inget att göra, en konstig kombination! Utbildningen är klar och man väntar på nästa steg - steget mot England och närmre hem! Mycket planer och väldigt spännande och roligt, samtidigt som jag inte direkt har något att göra under dagarna, haha. Det är liksom liiite tidigt att börja packa :P Det är någon månad kvar och man försöker att spara så mycket pengar som möjligt, och samtidigt ha så roligt som möjligt. Jared jobbar ju under veckorna, och jag brukar träna, dricka lite kaffe och té, kolla på film i regnet - låter ju slappt och skönt, men man blir lite uttråkad efter någon vecka, haha. Men under helgerna försöker vi hitta på så mycket som möjligt! 

Nu i helgen åt vi frukost på ett café i närheten, sedan vidare till en utställning på museum med Dreamworks tecknade figurer - jag hittade såklart min favorithörna med filmen Spirit - hästen från vildmarken, och Jared hittade sin med filmen How to train a dragon (vi gillar tecknat, haha). Efter det åkte vi till Ikea för att köpa lösgodis, och kolla lite på möbler som vi funderar på att köpa i England (gäller att vara ute i god tid!). På lördagskvällen åt vi även middag med några av Jareds kompisar, rolig kväll var det :)




 Madagascar är också en av favoritfilmerna!


 Spirit - hästen från vildmarken :P

 Och Jareds favorit - How to train a dragon

 Ikea-lunch!

Jag har även köpt en ny bok i en serie som verkar grymt bra, har börjat läsa den och är liksom helt uppslukad av den! Jag har letat efter en serie som jag kan börja läsa under en tid nu, men har liksom inte riktigt hittat något som jag gillat förrens nu - boken heter "Green Rider" och är första boken i en fantasy serie (kommer ihåg när jag var yngre och längtade tills skolan var slut så jag kunde läsa mer, undefär så känner jag nu med, fast jag kan läsa hela dagen om jag vill!).

Vi har även pratat med massor av fastighetsmäklare i England, vi har fått många positiva svar och några mindre positiva, men det gäller att stå på sig och leta vidare! Vi håller tummarna nu på ett ställe som vi blev mailade om igår natt, verkar perfekt till oss! Så vi väntar nu på att dom ska återkomma om beslutet. Håller tummarna! Och så är det snart dags att boka flyg med :) Mina slutbetyg kommer om några dagar, har fått reda på resultaten av en föreläsare och allt ser bra ut, men man är ändå lite spänd tills man har det på papper. Jag uppdaterar mer om det sart med!

Nu tänkte jag göra lite té och kolla på film i regnet, bakade kanelbullar igår med som passar perfekt tills sånt här väder! 

Regn

Kanelbullar! Utan pärlsocker dock.

Hoppas vädret är bättre hemma! Det var lite lustigt häromdagen när vi pratade med en fastighetsmäklare i England och han sa innan vi la på "Passa på och njut av Australiens väder nu innan flytten!", jag svarade "Tack så mycket, det ska vi!" och smålog lite för mig själv, inte många som vet att det faktiskt blir lite kallt här nere med, hihi :)

Anyways, jag skriver mer snart, hoppas allt är bra hemma! 
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar