lördag 19 juli 2014

Snabb uppdatering

Vädret det senaste i Melbourne har varit soligt men lite småkyligt, dock inte lika mycket regn som det var en period innan. Vi har haft endel att fixa med lägenhetsletandet i England och universitetspapper, samt Jareds jobbletande. Jag har börjat fundera på om jag ska sortera mina böcker och börja packa sakerna vi ska skicka, lika bra att börja i tid liksom. Vi har fått lägenheten i England (superglada!), och jag har fått mina slutbetyg (väldigt nöjd och stolt över betygen!) samt ett certifikat som visar att min utbildning är klar - får ju mina officiella examensdokument om några månader men behövde något nu som sa att jag är klar och kan börja min Mastersutbildning i England :)

Under veckan har jag fikat lite med kompisar, chillat och läst lite i min nya bok. Det blev lite shopping (eller snarare fönstershopping), och idag när jag och Jared var påväg till stan stötte vi på en gammal klasskompis till mig från QUT med - vi pluggade samma utbildning innan vi båda två bytte till andra saker för flera år sedan. Lustigt, men kul :)

Jag har bakat lite med det senaste, provade bland annat att göra en coconut loaf - helt ok blev den! Imorgon tänkte jag börja småpacka lite i lägenheten, städa lite och kolla igenom våra saker (vad som ska säljas, och vad som ska packas). Men nu är det dags för kvällsté och kanske läsa lite, har haft lite migrän idag så jag känner mig lite seg nu - så det blev snabb uppdatering idag, men jag skriver mer snart!
Kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar