söndag 27 juli 2014

Söndagskväll

Halloj!

Ok, jag har inte börjat packa än.. har mest städat och förberett packning, kändes fortfarande lite tidigt så jag började tvätta kläder som jag inte använder just nu istället. Jag har ju inte så mycket att göra under veckorna när Jared är på jobbet så tänkte jag kan göra mer packande då. Känns så konstigt att snart åka! Konstigt men väldigt spännande och kul på samma gång :) Jareds jobbletande går framåt, ingen brådksa än men man vill ju ändå ha allt klart så fort som möjligt för att slippa stress.

Nu i helgen var jag på en marknad där en av våra kompisar från Brisbane, som flyttade till  Melbourne nästan samtidigt som oss, var med och sålde lite av sina handgjorda läderprodukter (väskor, plånböcker etc) som hon designat. Hon har skandinavisk bakgrund (några generationer tillbaka) och är silversmed samt designar väldigt coola läderprodukter. Jag kom dit på eftermiddagen för att säga hej, men det blev att jag stannade tills det stängde, hjälpte till lite med toapauser och matpauser/kaffe. Vädligt kul! Hur mycket folk som helst där! Hon har en online shop med, om någon är intresserad (Chocolate Brownie Leather).



 Väldigt mycket folk!



Vädret här har varit fint det senaste, soligt under dagarna (lite regn ibland bara), men annars rätt "höstigt" väder. Påminner lite om svensk vår, förutom de exotiska fåglarna man ser överallt då :)



Vi har kollat på endel film det senaste, tror vi ska kolla på någon film nu snart med - men blev precis beordrad av Jared att vi ska provpacka saker vi ska skicka haha :P Bra att börja i tid, ska göra lite kvällsté - sedan bara att sätta igång! Men jag uppdaterar mer snart, hoppas allt är bra hemma :)
Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar