torsdag 31 juli 2014

Vinterkort från Melbourne

Det har varit varmare de senaste dagarna, fram tills i eftermiddags när det kom lite regnoväder och temperaturen sjönk till 7 grader (fast appen på mobilen sa att det kändes som 5). Det var lite regn och rusk i några timmar men nu har det äntligen slutat blåsa sådär jättemycket iallafall - ni kommer kanske ihåg att jag nämnt tidigare att när det blåser mycket här så dånar det ganska högt i våran lägenhet (svårt att sova då).

Nu har vi börjat packa med, blandade känslor! Men kul på samma gång såklart :) Det är runt midnatt nu, och jag sitter framför våran aircon som agerar "element" - för element har man inte riktigt här nere, inte så som vi har hemma iallafall. Det är vanligare med portabla mini element, eller ac som värme. Jared har redan gått och lagt sig, och jag känner att jag börjar bli lite trött nu med, men funderar på att läsa lite i min bok - bättre att sitta på soffan då, så lampan inte stör i sovrummet :)

Jag har tagit lite kort i Meblourne det senaste, mest på promenader och liknande (det har ju varit så fint väder i några dagar nu). Tänkte jag lägger upp dom nu för skojs skull, så här kommer lite "vintriga" turistkort från Melbourne (det ser nästan varmare ut än vad det är, haha!).

Påbörjat packningen av saker som ska med i flytten! :)










 Inne i Melbourne Central shopping centre
  Och lite snabb-fika i solen!

Nu börjar det kännas att det inte är så långt kvar tills flytten! Jag ansökte precis om CSN till min Masters-utbildning i England med, så håller tummarna på att alla dokument kom med! Jared jobbletande i England har tagit några väldigt positiva steg i rätt riktinig, sakta men säkert! Uppdaterar mer när vi vet mer :) Och nu börjar flyttstädningen med, och sedan sälja möbler - finns endel saker att göra ändå, hehe. Fast nu är det rätt sent, borde nog sova lite - men skriver mer snart! Hoppas allt är bra hemma, kram :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar