tisdag 24 februari 2015

Förkyld plugghäst - en månad tills allt kursarbete är klart!

Förkyld, som sagt. Det var en lång dag på uni idag, med början till ont i halsen och en massa hård koncentration, känner mig helt slut! Vi väntar på lite take-away mat nu, känner oss lite lata men måste få vila lite.

Det är mycket att göra just nu, några veckor kvar tills vårt fieldwork i California och innan dess måste jag få gjort massor (i och med att man missar endel när man är ivag). Detta betyder också att våra schemalagda kursarbete snart är klart, bara en månad kvar! Sen är det bara fieldwork och mastersavhandligen att jobba på tills September. Och efter det? Då är min mastersutbildning klar! Tiden går fort när man har roligt :P

Två research articles, två research posters och en geotechnical report kvar innan sommaren, och sedan har vi även fieldwork i Broadway (England), Sicilien, Kreta (till min mastersavhandling), och California (inte betygsatt).

Nu ska jag fixa lite honungsté och hålla mig varm, försöka få förkylningen att försvinna så fort som möjligt! Uppdaternar mer snart - stay tuned!

 Tappert försök att lura bort förkylningen med en dunder-juice!

 Vi övade med våra geologiska kompasser idag, det är några i klassen som inte använt dom så mycket tidigare nämligen.

 Sicilien!!

Och här har vi några utav uppgifterna vi jobbat på under eftermiddagen - den mer ingenjörsinriktade delen av geologin, hehe.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar