lördag 21 februari 2015

Happy Saturday!

Äntligen helg! 
Så skönt att vara lite "ledig" (dvs inga föreläsningar eller tågresande till Uni). Jared är lite förkyld och jobbade hemifrån i torsdags och fredags, och jag passade på att plugga på ett café i närheten. Just nu är det mycket att göra, många research articles att skriva på samma gång, men det rullar på liksom!

Idag fick jag mycket gjort, det blev plugg hela morgonen/förmiddagen, sedan gick jag och Jared och köpte en tavelram som jag sneglat på ett tag till våran karta som vi nu satt upp på väggen - en resekarta tänkte vi att det ska bli, med olika klistermärken/prickar från olika resor. Jag tycker den blev riktigt bra! 

Våran karta!

Fixade sedan lite med fieldtripen till Broadway som är i mars, en liten summa pengar som man fick betala för maten på boendet, i övrigt är hela fieldtripen gratis. Vi fick lite matinformation häromdagen med, det verkar vara ordentlig mat med massor att välja på, och efterrätt inkluderad! Inte vad man är van vi på geologi fieldtrips, haha!

Och nu är även mitt visum till USA fixat! Pretty exciting - mindre än en månad kvar nu :)
Försökte även fylla i papprena till att få köra universitetets bil när vi är i California, men det var svårare än vad jag trodde. Kort sagt, alla frågor relaterar bara till Brittiska körkort, så jag vet inte riktigt hur jag ska svara på dom, Jag mailade universitetet och frågade om jag kunde komma in och prata med dom nästa vecka. Har ju mitt Svenska och Australienska körtort, men inget av dom har en "pappers-del" som körtkorten här i England har. Hoppas dom tycker det är ok ändå! Håller tummarna.

Nu det senaste har vi tränat endel, försöker komma igång mer - och jag älskar att laga god och nyttig mat med, så det har blivit endel nya recept. Men det är ju lördag idag... så jag kände att vi får ta och fixa till något riktigt smaskigt! 

Under mitt första jobb i Australien (år 2010) vid sidan om plugget, jobbade jag som pizza delivery driver på en gourmet pizza-kedja, och där fanns en efterrätt som såg hur god ut som helst: en calzone-pizza med choklad och massa bär! Jag har nu därför gjort en efterrätt inspirerad av detta, med shortcrust-deg och jordgubbar, banan, hallon, och nutella! 






Dags för film tror jag, nu när efterrätten är klar - uppdaterar mer snart! Happy Saturday!
Stay tuned




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar