tisdag 10 februari 2015

Österrike, del 1

Jag gör som förra gången, lite engelska först (mest ifall någon i Jareds familj i Aus vill se lite från resorna med!). För svenska, scrolla ner ;)


English summary: So I know I said we'll update with some more photos from Austria when we get back.. but everything's just soo pretty here! One sneaky update before we get back to England! 


So we got to Austria today basically, because the "a bit of a migraine" I had on Sunday night turned into a bit more of a migraine over night, and I ended up curled up into a ball on a cafe bench at the airport, and therefore wasn't able to board the plane. After going back home I started feeling a bit better, and we decided to try again for Tuesday - we booked new flights and slept most of the day. This morning I felt a lot better, the migraine was still there but not as bad as yesterday, and we landed in Salzburg just after 10am local time. The original plan was to catch the train to a small village called Dorfgastein, where my family is staying, but we were instead picked up at the airport by my parents and my youngest sister Ida, such a nice surprise! The drive to the village was about one hour, and we got to see a lot of the Austrian landscape on the way, well, mountains mostly, but still pretty cool!

Since I felt very tired from the migraine still I decided not to go skiing today, instead Jared and I, along with my other two sisters Sandra and Julia, went to the top of the ski slopes to sit down and enjoy the view (also to have some coffee and beer). The views are amazing from up there! Later in the afternoon Jared and I rented our skis for tomorrow, and now we're just chillin and watching tv (more like napping, haha). Skiing for a few days here in Austria is going to be awesome, but I also have a lot of uni work to do, so I'll be focusing some of my time on that, but will take some time off just to enjoy holidays too. Anyways, another update with more photos will be uploaded after we get back to England! Photos from today are found below :)

Som sagt, vi kom inte iväg igår morse på grund av min migrän, jag mådde så illa på flygplatsen att jag inte kunde åka helt enkelt. Vi begav oss istället hemmåt, och efter några timmar när jag började känna mig bättre bokade vi nya biljetter till idag! Jag mådde mycket bättre i morse men migränen var fortfarande kvar, dock inte lika illa som igår så vi åkte helt enkelt, och landade i Salzburg lite efter kl 10 i morse. Helt otroligt va vackert det var att flyga hit, och flyget var rätt snabbt från London med, ca 1,5 timmar. Under flygninen började jag må bättre, och när vi landat möttes vi av mamma, pappa och syster Ida som väntade på flygplatsen - vilket var jättekul! Planen var ju att vi skulle tagit tåg till den lilla skidorten som dom bor på, Dorfgastein, egentligen. Det tog ca en timma att åka från flygplatsen och man fick se mycket av naturen på vägen, mest massa berg vilket jag tycker är kul (geolog som man är). 

Dorfgastein är en väldigt mysig liten by, vi har inte åkt skidor ännu eftersom jag inte mådde på topp men jag och Jared åkte med liften upp till toppen med mina andra systrar Sandra och Julia. Där hade vi lite fika med kaffe och öl, och tog en himla massa kort! Vilken utsikt det är där uppe, helt otroligt vackert! Vi hyrde sedan våra skidor för resten av resan på eftermiddagen, följt av middag ute med allihopa. Nu kollar vi lite på tv, och vi är båda två helt slut - vi har äntligen hittat en kanal som visar något på engelska. 

Vi  har ett litet hotellrum som sitter ihop med familjens lägenhet som dom hyr, så det är väldigt nice. Imorgon ska vi nog åka till en annan liten by här i närheten som heter Bad Hofgastein, ska bli kul! Blir kanske lite skidåkning då med :) Har endel plugg att göra med, men ska även passa på att bara ta det lugnt! 

Här kommer lite bilder från idag, vi uppdaterar mer när vi är tillbaka i England!















  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar