onsdag 4 februari 2015

Working hard or hardly working?

Ja det är ju så att det är dags för lite semester igen, mitt i allt plugg och jobb! Nästan två veckor blir det, Stockholm och sedan Österrike. Så idag har det därför blivit endel städning; nästan all disk är klar nu, har även tvättat kläder och torkat golv, och hunnit med att plugga i ca 6 timmar också! Riktigt bra flyt idag, trots sovmorgon och en lägenhetsinspektion av hyresvärden att vänta på under förmiddagen. Kände att jag fick passa på att sova lite längre idag då jag som vanligt har bokat väldigt tidiga flyg hihi. Men det ska bli skönt att slappna av lite, även om det på samma gång känns lite stressigt för man "borde plugga". Jag tar med mig min trogne samsung-pluggkompis (min laptop) tänkte jag, kanske får tid lite då och då att skriva på någon research article.

För övrigt fick vi lite snö i Woking igår, det höll sig i en dag bara men det var fint ändå. På tågresan till uni kunde man se hur det blev grönare och grönare ju närmre Portsmouth man kom, och väl i Portsmouth var det ingen snö alls! Lustigt :) Men vi taggar såklart inför massa mer snö i både Sverige och Österrike!

Det är mycket att göra på uni som vanligt, och långa dagar, men folk är optimistiska ändå - en kille sa på sista lektionen för dagen vid kl 17 att "It feels like summer, it is so much brighter than usual!" Och alla bara svarade "Dude, it snowed this morning" haha. Ja saker och ting blir ibland lite roliga när man är trött. Jag försöker hålla mig till max två svaga kaffe per dag (får ont i magen annars) och dricker en himla massa té istället. Mys!

Vi fixade lite Thai-mat take-away för att slippa den mesta disken ikväll, supergott var det. Nu ska vi städa vidare då Jared lyckades göra sönder en blomsterkruka lite sådär före maten, haha. Och sedan ska vi packa, det har vi inte hunnit ännu. Jag köpte en tjocktröja på H&M idag, kände att jag behövde någor varmt, och det visade sig i kassan att den var på rea - 10 pund istället för 30, a nice surprise! Jag är inte helt övertygad att det var rätt pris, men jag frågade i kassan och dom sa bara att det har ändrats pga rean, ja man ska väl inte klaga? Gosig är den med :)

I vilket fall som helst, dags för Stockholm imorgon! Jag kommer ta med min fina kamera så det blir några fina kort från bröllopet vi ska på :) Nu dags för packningen - uppdaterar mer snart! Stay tuned!


 Nöjd med dagens köp!


 Det här räknas ju ändå som snö!





 Mindre och mindre snö på vägen mot Portsmouth 

 Vi diskuterade "beach balls" igår, dvs jordbävningar och förkastningar ;)

 Och såhär soligt och fint var det i Portsmouth 

Kallt fortfarande dock! :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar