tisdag 28 juli 2015

4 Days in Stockholm & Bloggfika

Tillbaka i Woking, och snart är vi i Reading!
Vi kom hem från våran lilla Sweden Holiday i söndags runt kl 18 (men det kändes som vi flög på morgonen faktiskt, kanske för att det blev rätt sent på födelsedagskalaset på lördagen). Och igår kändes det som dagen bara svichade förbi också, Jared jobbade hemifrån och jag (som fortfarande har lite ledigt) skulle fått gjort mer än vad jag fick hehe, ibland undrar man vart timmarna tar vägen. 

Idag ska jag fortsätta med packningen, och även kolla lite jobb. Jag tänkte jag lägger upp lite kort från Sverige-resan lite snabbt innan jag drar igång! 

Kort sagt, vi spenderade 4 dagar i Stockholm och bodde hos våra kompisar Rebecca och Brian som bor lite untanför stan. Vi kom med flyget runt tio-tiden på torsdagsmorgonen och spenderade dagen genom att slappa på soffan i regnet - Jared hade precis blivit förkyld så han behövde sova, och jag fick migrän pga för lite sömn (gick ju upp kl 04 och åkte till flygplatsen). 

 Ovanför Danmark

In över västkusten!

Regn i Stockholm

Bloggfika!
Senare på eftermiddagen blev det en mysig bloggfika i regnet med några bloggare från Svenska Resebloggar, träffade Sofia med bloggen Fantasiresor och Katarina Wohlfart med hennes blogg, jättekul att ses! Vi besökte cafét johan & nyström som har alldeles underbart kaffe (Melourne-style), och dagen efter gick jag och Jared till ett av de andra caféna som dom tipsade om gott kaffe på, Drop Coffee. Och mycket riktigt, underbart kaffe. Båda ställena finns vid Mariatorget.

 Cafét på bloggfikan!

Kaffet på Drop Coffee :)

Gamla Stan
På fredagen hade min migrän äntligen försvunnit, och vi drog in till stan för lite shopping, eller fönstershopping rättare sagt. Efter att ha vandrat runt ett tag och ätit endel glass och choklad (en hur god som helst brownie med mjukglass på inne i Gallerian, på American Cookies!) gick vi till Gamla Stan och åt lunch på Barrels Burgers and Beer, sedan vidare till en så kallad viking-bar där man kunde dricka mjöd. En intressant kväll som avslutades med filmmys hemma i soffan.

Turister i Stockholm ;)










Nynäshamn
Lördagen spenderades i Nynäshamn där vi åt underbart god glass vid hamnen (jag som inte ens gillar glass var helt lyrisk!) följt av lunch och kaffe. Senare på dagen mötte vi upp mamma, pappa, Lars och Anette som var och besökte huvudstaden i samband med en ACDC konsert (eller ACADACA som dom kallas i Australien). Vi åt middag inne i Gamla Stan och gick sedan och tog några drinkar.


Jared lyckas alltid somna på public transport hehe..


Blå Tåget till Göteborg!
Söndagen var "hemfärd" - tåget var bokat till Göteborg på eftermiddagen och vi hann in till stan och fikade snabbt med mamma och alla innan vi begav oss mot västkusten. Vi hade bokat med Blå Tåget som vi åkt med tidigare, väldigt bekvämt tåg! Det tog ca 3 timmar 45 min till Göteborg, och vi var framme vid huset vid kl 23 (lång dag). Mamma och alla kom hem dagen efter, och då var det bara att förbereda inför pappas födelsedagsresa till Sälen, mer om det i nästa inlägg!

Stay tuned!

Gofika med "Acadaca"-gänget i Stockholm!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar