lördag 11 juli 2015

Saturday

Äntligen helg! Och nu har vi skrivit på kontraktet till nya lägenheten, så himla kul! Vi får nycklarna nästa vecka så tekniskt sett har vi två lägenheter i ca en månad, själva flytten blir ju om några veckor - skönt med lite tid att flytta alla saker. Det känns jättebra, ska bli så skönt att Jared inte behöver pendla så långt längre. Det tar lite längre tid att åka till Portsmouth för min del, men jag behöver bara åka in ca en gång varannan vecka. Så eftersom jag i princip bara har min avhandling kvar (och Sicilien fieldtripen) så kan jag börja kolla lite efter jobb med!

Vädret har varit underbart det senaste, jag har suttit mycket ute och pluggat i solen. Sandra hälsade på tills i onsdags så vi hann plugga lite ihop vilket var jättemysigt! Just nu är cricketen på tvn och vi planerar inför dagen. Det är någon form av festival i Woking Park, vi kanske vandrar dit och kollar läget - annars är det bara slappa på schemat för idag! 

Igår fick vi ett email på eftermiddagen att det ska komma några och kolla på våran lägenhet idag, så vi fick panikstäda lite eftersom vi skulle på födelsedagsmiddag på kvällen i London. Vi blev klara i tid, eller ja, detta är ju australienska vänner så det var typ: "det börjar runt kl 19, men kom när ni vill" - ett koncept som fortfarande är lite annorlunda för mig :P

Kaffe, kaffe, kaffe. Vi har börjat använda våran aeropress igen, så underbart gott kaffe det blir! Jag vet att jag tjatar om kaffet och kaffekulturen i Australien, men en kopp kaffe som är gjord med kärlek, på speciella bänor, rostade på rätt sätt, rätt temperatur och alla dessa detaljer, är bara underbart, helt underbart.

I vilket fall som helst! Vi borde få besök alldeles strax av dom som ska kolla på lägenheten, bäst att fixa iordning allt! Det bästa med att hyra såhär är att det inte är vårat ansvar att skaffa nya som flyttar in, enorm lättnad! Har fått göra det så många gånger på de studentboenden jag bott på i Australien haha. 

Uppdaterar mer snart!
Kram

Fruskost!




En trött Eleonor på plugg med Sandra!

Igår påväg in till London!


  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar