torsdag 2 juli 2015

Sommarlov?

Nu har sommaren kommit till England, iallafall för en vecka! Igår var hela 35 grader varmt i London, Woking låg på ca 33, rätt härligt! Jag passade på att sola lite grann, efter allt arbete med mitt plugg. Idag var innte lika varmt, men ca 26 grader, helt ok ändå. Och det är ju typ sommarlov nu, om man nu kan kalla det sommarlov!

Idag blev det mycket gjort på mitt Kreta-projekt, har summerat nästan alla field notes och även börjat gå igenom några mer research articles som seismologen skickade till mig - nu känns det som det börjar gå framåt! Jag provade ett nytt café idag med för jag ville så gärna sitta utomhus i den fina vädret och plugga, det var succé (väldigt goda cheesecake & raspberry brownies!) så går nog tillbaka dit fler gånger :)

Ibland saknar jag Australien så galet mycket. Så jag har precis bakat lite banana bread med valnötter, fast med en svensk twist! Jag la i kardemumma istället för kanel, samt honung istället för socker, plus lite chiafrön - får se hur det blir! Luktar gott gör det iallafall :)

Nu tänkte jag plugga lite till innan middagsdags, kanske blir en kopp té med lite "swaussie-style" banana bread också! Uppdaterar mer snart :)

Kram 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar