måndag 23 november 2015

Nectar Points Crazy

På tal om hur man sparar bäst inför resor med mera, som det skrivits lite om det senaste: brukar ni köra på poängsystem? Antingen vardagligt som man kan använda till hotell, mat, restauranger etc, men även till flyg?

Jag ångrar att jag inte började med "FlyBuys" i Australien, under alla åren när man köpte mat i vissa mataffärer kunde man samla flygpoäng, men jag vet inte vad jag tänkte med? Haha, inte sparade jag poäng iallafall! Samma gäller flygningarna från Australien till Sverige och tillbaka, så många poäng med flygbolagen som man kunnat samla där under den tiden. Men icke! Jag tänkte inte på det då, helt enkelt.

Nu förra året skapade jag ett konto med BA, har samlat ihop lite där nu, speciellt från LA-resan tidigare i år. Jared har ett konto nu med, men vårat största projekt är nog de så kallade Nectar-poängen här i England. Jared tycker att jag nästan blivit lite nectar-galen, jag står där i kön när man betalar och räcker fram 10 kuponger och ser hur folk ger mig blickar! Men jag tycker det är ett lite kul system. Man samlar nectar points när man köper lite allt möjligt, allt från bensin till försäkring, matvaror med mera. "Spendera 5 pund på frukt så får du x antal poäng" typ.

Vi använder det mest i mataffären, och på två månader har vi nu sparat ihop 40 pund, inte illa! Det viktiga att komma ihåg är dock att man håller sig till sin egna budget ändå, med maten då alltså, och inte spenderar mer bara för att man har kuponger.  För man kan väl anta att poängsystemet egentligen är till för att få kunder att spendera mer i de butikerna? Så för att fortfarande spara så mycket som möjligt ska man ju inte använda fler kuponger än vad man behöver, hehe.

Mitt lilla mål är att kunna boka våran honeymoon suite i Whitsundays i Australien när vi gifter oss med så mycket nectar points som möjligt genom en resesida, vi får se hur mycket vi hinner samla ihop tills dess! :)

Brukar ni samla på poäng? 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar