lördag 19 mars 2016

Cupcakes eller cake?

Ja det är frågan, jag har ju haft en liten dröm om fina små cupcakes till bröllopet i Sverige. Fint placerade som en bröllopstårta i olika lager. Men, det kanske är smidigare med en stor tårta? Det enda vi vet just nu är att vi bestämt för att ha Red Velvet Cake, såå gott! Det är mamma som ska baka den, så det är lite upp till henne också hur den ska se ut, ska bli spännande detta!


En Red Velvet Cake på ett mysigt fik i Reading :)

Under veckan har inbjudningskorten till Sverige-ceremonin kommit, så vi spenderade nästan hela dagen idag till att pyssla ihop dom, och fina blev dom ska ni veta! ;) Dags att beställa inbjudningskorten till Australien-ceremonin också, vi har inte gjort det ännu då vi inte vetat vilka tider vi skulle ha det på innan, men nu är det fixat också. Nästa steg är att bestämma maten på ceremonierna.






Plugget har gått riktigt bra denna veckan, trots en migränepisod på tisdagen (det är ju "den tiden på månaden"...). Nu har jag det lite kämpigt med mina axlar pga att jag inte kunde träna på några dagar. Men det börjar kännas bättre nu med. Träningen går bra!

Jag gjorde klart ett arbete i Plate Tectonics, och två arbeten i Paleoclimatology, ska skicka in dom idag eller imorgon. Mitt Kretaprojekt går bra med, hade ett möte med min supervisor i tisdagmorse och allt ser jättebra ut sa han, så tummen upp på det!

En av de nya fina muggarna vi köpte i Sverige när vi hälsade på senast!

Idag började vi plocka ihop alla dokumenten till att söka uppehållstillstådet till Jared, vi ska ansöka väldigt snart, men vi vet fortfarande inte om arbetsvisum först kanske är bättre, eller ta uppehållstillstådet direkt? Det är så svårt att veta!

Anyways, snart dags för lite film, lördagsmys med take away mat ikväll :) Vi provar ett nytt ställe idag med Thaimat, jag saknar all den asiatiska maten från Australien alltså! Men hoppas på att detta stället har lite mer authentic thaimat så att säga, får se om en halvtimma.

Uppdaterar mer snart!
Kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar