torsdag 31 mars 2016

Flygen till Australien bokade!

Vi bokade som sagt flygen till Brisbane häromdagen! Jag är så exalterad! :D Och väldigt trött just nu med haha, jag har haft feber och är nu ganska igentäppt i näsan. Måste varit helgen i Bath med allt regn! Fick feber i måndags/tisdags, det blev bättre igår med nu är den tillbaka lite igen och min näsa åkte på en förkylning sedan igårkväll. Massa honungsvatten idag får det bli, och Jared har varit så underbar och fixat med allt och pysslat om mig under veckan. Imorgon ska vi träffa en av våra kompisar från Australien som är här och hälsar på med sin flickvän, men jag vet inte om jag orkar åka in till London så här, men kanske är piggare imorgon - annars hoppas jag att dom kanske kan komma till Reading istället hihi :) 

Allt är nu klart inför ceremonin i Noosa, det kommer bli en fin archway med massa blommor på, och stolar på stranden med en liten matta som gångväg! :) Och snart är allt klart inför vigseln i Sverige med, det är lite mer att fixa inför denna eftersom det är den "riktiga" vigseln. I Australien behöver vi ingen ceremoni, bara mer symboliskt för dom som inte kunde komma till Sverige. Men det som är kvar att fixa är maten och tårtan bland annat, och sedan all dekoration med mera - och vi måste provbaka så vi kan hitta bäta receptet!

Men med andra ord kommer det bli två stora flyttar snart, först till Australien i ca 8-9 månader (om det inte går fortare med uppehållstillståndet) och sedan vidare till SVERIGE! Kollade lite snabbt på migrationsverkets hemsida igen och de har en ny service som räknar ut hur lång tid det "kan" ta för oss med uppehållstillstådet, den sa 12-13 månader nu, det låter ändå ok (bättre än 21 månader iallafall!). Vi kommer nog söka om några veckor, man måste skaffa pappersarbete från Australien till ansökan också och det tar ju ett tag att skicka efter, men snart så!

Alla dokument vi ska skicka in änsålänge! Alla våra hyreskontrakt, räkningar ihop med mera. Det blir endel från alla åren!

Jag ska försöka plugga lite lugnt idag, det är så jobbigt när man inte kan plugga ordentligt och känner att man halkar efter.. men om jag tar det lugnt borde jag kunna komma ikapp lite med min avhandling och all editing iaf, det är inte så krävande.

Mina två ämnen på Stockholms Uni går änsålänge helt ok, väntar på betyg från senaste inlämningen i Tectonics, och sedan dags för ett Exam i Paleoclimatology som jag ska göra på en dag, ville gjort den i tisdags men det får bli när jag inte är så förkyld, förmodligen nästa vecka istället!

Anyways, det blir nog lite film också ;) Uppdaterar mer snart!
Kram

 Min "myshörna"

Honungsvatten och jordgubbar!


2 kommentarer:

  1. Kul att hitta in här! Vad många spännande resor du har inplanerade!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Trevligt att ni tittade hit med! :) Tack, ja det ar mycket pa gang just nu! Ska forsoka uppdatera sa mycket som mojligt, jag har foljt er blogg lite smatt med, underbara resemal och haftiga afentyr ni har! :) Ursaktar segt svar just nu dock, jag har haft influensa i en vecka, men borjar kanna mig battre nu! ;)

      Radera