söndag 27 mars 2016

Långhelg & chill

Glad Påsk! Långhelg och allt, underbart! Känns som jag kan få mycket gjort och samtidigt hitta på något kul. Så Jared har bland annat fått läsa igenom min avhandling (hehe, på tal om kul liksom), den börjar bli klar nu och jag behöver lite nya synvinklar för att förbättra den (man blir ju lite ensidig efter man stirrat på den i månader). Vi gick till ett café och satte oss, resultatet såg ut lite såhär:

Det började bra! 

 "Uh-oh"

 "Hmmm"

Men nu har jag fått massor av bra hjälp och tips att fixa till allt, jättebra! Han kan ju inte mycket om geologi, men han hjälper med andra saker som struktur och meningsbyggnad. Han har fått som belöning att spela tv spel hela kvällen, hehe.

Vädret var jättefint i fredags, riktigt soligt och varmt - så passade på att köpa lite nya saker inför finare väder. En klänning och en kjol, jag har nog nämnt innan att jag älskar sommarkläder! Även om jag inte är en shopping-typ direkt. Men ibland hittar man något som man gillar, och då är det bäst att köpa - det tar väldigt lång tid mellan mina shopping-dagar kan jag säga, haha. Men som sagt, nu har det blivit stormväder istället med blåst och regn! Våren har kanske inte riktigt kommit ännu. 

Vi åkte en sväng till Bath igår, det tar ca 1 timma med tåg från oss. Vi hade planerat massor, men det hade alla andra också! Så det var jättemycket folk, dåligt väder och vi kunde inte göra hälften av de saker vi ville sett. Men, får åka dit en annan gång istället! Vi ville se dom Roman Baths, samt gå på spa och bada i de varma källorna, plus en massage. Men allt var fullbokat, så det enda vi gjorde var en City Sightseeing busstur i allt spöregn, så bilderna blev lite sådär funky. Jared var lite besviken först, men vi bestämde oss för att bara ta det lugnt och åka tillbaka till Bath en annan helg helt enkelt. Vi hittade ett kaffeställe som var helt underbart också, bilder kommer nedan!

På tåget! :)



 Jared posar utanför Roman Baths!

 Här var det alltså lång kö, på de mindre bilderna nedan visas hela!




 Det fanns massor av intressanta små affärer, dessa fina konstverk är gjorda av snäckskal!

 Cafét Colonna & Small






 Kaffet var såå-å gott! 

 Sightseeing! 





 Den här är min favorit, regnets effekter på rutan!

 Och ja, så här fint väder var det alltså under senare delen på dagen :)


Nu ska vi fixa lite med uppehållstillståndsansökan, och bara ta det lugnt. Sitter här med min kaffe och myser i soffan. Skönt med ledigt imorgon också, och imorgon kommer min kompis Eleanor från Brisbane och hälsar på! Hon bor visserligen i London just nu så vi ses lite då och då! Vi brukade kallas El nummer 1 och El nummer 2 (Jag var El nummer 1) i vårat lilla plugg-gäng på QUT :)

Uppdaterar mer snart!
Kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar