måndag 7 mars 2016

Fjärilar i magen!

Nu har det varit mycket på gång igen, mamma och pappa är här och hälsar på tills imorgon och vi har varit ute på äventyr alla fyra! Men även mycket på gång i bröllopsplaneringen, en summering av det senaste kommer nedan! Uppdatering från mammas och pappas äventyr nu under besöket kommer lite senare :)

Inbjudnigskorten till Sverige-ceremonin är på gång, men har inte kommit fram ännu - planen var ju att vi skulle skicka med dom med mamma och pappa hem imorgon, men vi får skicka dom med post härifrån istället. Nu ska vi strax göra korten till Australien-ceremonin också, superkul!

Idag fick vi även bekräftelsen från Tjolöholms slott i Sverige där vi ska ha första ceremonin. Och vi har precis bokat den delen på stranden i Noosa genom Noosa Council som vi ska vara på i Australien - Casuarina Gardens Foreshore blir det! Har fixat med alla dekorationer på stranden idag, många email hit och dit, så det är bara massa små detaljer kvar att fixa med - det börjar kännas på riktigt nu! :)


Och andra nyheter: eftersom jag är heltidsstuderande igen blev det lite svårt att hinna med jobb, så jag har sagt upp mig på CO, jobbade sista skiftet nu i helgen, och det känns underbart faktiskt! Jag har lediga helger igen! Nu kommer vi kunna resa någon weekend och se lite mer av England innan flytten, underbart :) Det har varit så mycket stress det senaste, med allt plugg och sedan planering av två bröllop, alla resorna och alla visum/uppehållstillstånd. Så jag kommer sakna dom alla på jobbet, men det kändes som rätt beslut!

 Jag gav dom på jobbet ett tack-kort och en låda med choklad :)


Mitt kort jag fick av jobbarkompisarna på sista jobbdagen! 

Vi passade även på att köpa några fotoramar, för vi hade fortfarande inte ramat in våra examensbevis! Jared tog ju examen år 2009 och jag fick mina dokument för ca 1,5 år sedan, men nu är dom inramade som sagt! Kom dock på att jag har ju en till (fast ett Diploma från första tiden i Brisbane) som jag kan rama in, och snart även min mastersutbildning, hihi :P


 Vi tyckte även det var dags att fixa upp denna på väggen, en kul grej som Jareds mamma skickat till oss från Australien och staden Jared kommer från, Townsville!

Nu ska vi kolla flyg till Australien, snart dags att boka! Hans familj har redan bokat sina från till England och Sverige, så vi får snabba på nu. Hotellen är bokade som sagt, vår honeymoon suite och hotellen till resorna runt om Whitsundays, men har inte bokat något tur runt om ännu.

Nu har vi precis ätit lite thai mat take away med mamma och pappa, de har gått till hotellet för att vila upp sig infor hemresan imorgon. Vi ska ta lite efterrätt och sedan kolla på film tänkte vi! Vi erbjöd dom efterrätt också men de var för mätta :P

Vi åkte bland annat till Oxford en sväng och fikade när dom var här, men uppdaterar mer snart som sagt!

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar