måndag 12 september 2016

Ingen panik!

Nu har jag äntligen lyckats lugna ner mig efter allt plugg! Hela helgen tog jag sovmorgon och vi fick mycket gjort med all packning och organiserade alla dokument som vi skickat till Migrationsverket etc. Men det har verkligen inte varit utan panik ändå, haha. I torsdags la min laptop av, hela systemet pajjade och fick göra en total återställning. Som tur var hade jag det mesta på back-up, men bröllopsboken som jag hade jobbat på försvann tyvärr - men jag började om på den igår! 14 sidor gjorda av de 52 jag hade hehe, sakta men säkert! Gör om och gör bättre :)

Datorn är nu som ny, så glad att den kom tillbaka! Jag har börjat jobba på min research artikel igen och ska balansera den och all packning denna veckan - snart åker vi! Samtidigt som jag började skriva idag upptäckte jag att en av mina regional maps till avhandlingen inte fick med alla symboler i versionen som lämnades in.. panik! Har ingen aning om hur, alla drafts har alla symboler? Mailade min supervisor som sa att jag skulle maila kurskordinatorn och berätta att allt har ju funnits på alla drafts som skickades innan, och att något blivit fel på sista inlämningen. Får se hur detta kommer påverka mitt betyg :(

Oh well liksom, bara att vänta nu. Och nu har vi fått reda på att våran checkout ur lägenheten (ja man måste ha check-in och check-out här i England) är bokad på eftermiddagen samma dag som vi åker, på morgonen! Istället för dagen innan som vi bad om. Suck. Får se hur vi ska lösa detta. Men det kommer lösa sig iallafall! Positiv energi och titta framåt :)

Så tillbaka till den underbara helgen (innan jag såg felet på min karta och krångel med utcheckning haha). Det var soligt och fint, vi drack massor av gott kaffe och provade lite nya cafén. Och jag fixade håret inför bröllopet! Äntligen ljusare igen, inte som sist när jag bad om half-head of foils och fick typ ingenting haha. Gick till ett annat ställe denna gången, mycket nöjd!

Anywys, dags att fortsätta skriva på artikeln, håll tummarna för min avhandlingskarta! Och sedan packning på schemat. Om mindre än en vecka är våra familjer här från både Australien och Sverige! Ska bli så kul! :D

Uppdaterar mer snart!
Kram



 Organiserade våra dokument till Uppehållstillståndsansökan! :)


Såhär går det när man ber om ett kort, haha. Paparazzi!






Jag bad honom ta ett kort haha, detta. Fick massor!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar