söndag 3 augusti 2014

Flyttstädning & annat!

En kall helg med hagel och åska, blåst och solsken. Jag hade lite migrän som precis har börjat släppa - det är ju "den där" tiden på månaden.. Vi har ägnat söndagen till flyttstädning och ska lägga ut annons på våra möbler - så spännande alltihopa!

Igår hade vi en lite hejdå-middag på en Braziliansk BBQ-restaurang, helt underbart god mat (fungerar ungefär som en buffé, fast man behöver ine hämta maten själv, den kommer ut på ett "spjut"!). Jag och Jared har ätit på ett liknande ställe i Brisbane tidigare, och kände att vi ville se om det fanns i Melbourne med - vilket det gjorde! Mycket trevlig kväll med massa god mat. Därefter gick jag och Jared till Pancake House och åt efterrät!

Det har blivit lite fikande/brunchande, och promenader i solen när den vart framme. Det har blivit lite av en grej (mer som konst) i Melbourne med grafitti-målningar, så man kan gå på grafittipromenader som turist, finns i många färger!
Någon kompis sa imorse på facebook att han hade fått skrapa rutorna lite ("skrapa rutorna", kanske inte riktigt som på svensk vinter, men det var lite frost där på bilden kunde man se), så nu känns det att "vintern" är här. Dom pratade om att det snöade lite snabbt i Mornington Peninsula (på kusten söderut från Melbourne) men tror det smälte direkt - jag såg inget om det, men folk berättade. Nu har vi fem stora flyttlådor att skicka, det är nog allt vi vill skicka, och resten säljs/bortskänkes beroende på vad det är. Mindre än en vecka kvar tills jag åker nu! Jared har ju några veckor till på jobbet innan han kommer :)

Här kommer lite snabba bilder från helgen :)






Väldigt nöjd på pankakscafét!


Jared bad mig göra en grimas...


Frukost-té i en kopp!






Och här är ett annat café som jag berättat om tidigare, där dom inte har bordsnummer utan små tavlor istället! Allt är hembakat och supergott :)

Nu ska vi packa det sista i flyttlådorna, och sedan får väl jag börja med kläderna! Tiden går så fort, helt otroligt. Det kanske blir lite glass med, lite snabb energi inför packandet!
Hoppas allt är bra hemma, skriver mer snart! Kram





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar