fredag 22 augusti 2014

I England!

Hejhopp!

Nu har det varit mycket att göra, vi är som sagt på plats i England i lägenheten nu (med vi menar jag en av mina systrar och jag). Vi flög hit på onsdagsmorgon, jag och två av mina systrar (Julia hjälper mig med flytten, Sandra är ute på egna äventyr), och efter vi landade åkte jag direkt till lägenheten där jag hade en snabb check-in. Allt är jättefint, lite slitnare än vad jag trodde men det är helt ok - det är ju ingen ny lägenhet, så som den vi hade i Melbourne. Men det är mycket större iallafall! Härligt med lite mer space. Dock har vi lite problem med duschen för tillfället, den funkar inte haha.. Men man kan tappa upp vatten i badkaret! Jag fick lite panik när vi inte fick igång duschen, men ringde hyresvärden idag och om några timmar kommer någon som ska fixa det - tumme upp på det!

Woking är en jättemysig stad, vi bor rätt nära town centre och det finns mågna affärer och cafén (wohoo!). Vi sitter just nu på ett café som har gratis wifi, perfekt när man inte hunnit fixa internet ännu. Idag har vi mest städat, förbereder inför en Ikea leverans imorgon - vi åkte dit igår och köpte lite nya möbler, kände att jag ville skaffa en större och bekvämare säng (det var ju möblerat redan). Nästa projekt är internet och tv, ska planera detta med Jared under helgen! :) Allt känns väldigt kul, mycket att göra! Längtar tills Jared kommer hit med - bara ca 4-5 veckor tills han kommer nu! :)

Påvägen till Ikea köpte vi lite kaffe och färdkost, och för Julia som inte hade provat Strarbucks tidigare blev det en liten (eller stor) överraskning efter hon sagt att hon ville ha en stor Chai Latte. Jag tänkte oj, hon är törstig då! Men hon visste inte att den var så stor - hennes min när hon fick den (ca 20cm höga take-away mugg) var obeskrivlig :P

Jag känner att jag saknar australien lite ibland, det man varit van vid nu i flera år. Allt känns så nytt och främmande här, men alla är jättetrevliga och vänliga om man behöver lite hjälp med att hitta saker, vilket är skönt! Hade min första "ny i England-upplevelse" innan när jag pratade med dom som ska fixa duschen på telefon - dom sa att dom skulle komma runt "half five", och jag svarade "så, halv fem, då?" och fick till svar "nej jag sa ju 17.30!". Detta visste jag ju egentligen, att talspråket är lite annorlunda med klockan här, men ändå klickade det inte först, haha. Längtar tills man kan känna lite vardag igen, hehe - känns just nu som man inte har någon rutin, men det kommer :)

Längtar till Jared är här! Inte långt kvar nu :)

Här kommer några snabba kort!

Inne i Woking centre 



Många statyer och annan konst ute på gatorna - här har vi ett flygplan! 




Frukosten, med chips! 


 Inne i lägenheten precis när jag kom dit

 Köpte en klocka på Ikea! Tyckte den passade jättebra i köket :)

Nu ska vi kolla lite gardiner och annat, sedan hem och diska all ny disk som köptes från Ikea, och förbereda inför imorgon. Jag vill gärna åka till Brighton snart med, jag var där på språkresa en gång för 8 år sedan, hade varit kul att kolla läget där lite! Och sedan vill jag kolla in mitt universitet i Portsmouth med, det får bli nästa vecka. 

Jag uppdaterar mer snart! Hoppas allt är bra hemma!
Kram

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar