söndag 10 augusti 2014

Nu är det sommar, nu är det sol!

I sverige nu som sagt! Jared kommer om några veckor med (han hade ju några veckors extra jobb innan flytten), eller vi möts upp i våran nya lägenhet i England! Så spännande nu :)

Så, landade för några timmar sedan på Landvetter och känner mig faktiskt rätt utvilad för en gång skull! Det blev än rätt lång resa som egentligen startade redan på fredagen, men blev försenad en hel dag. Lång historia kort: Första flyget från Melbourne till Singapore blev försenat på fredagen, det blev bara senare och senare, och tillslut blev det inställt helt - jag stannade ca 12 timmar på flygplatsen (utan att åka någonstans haha) innan jag hade mina nya flyg inbokade. Dom sa att jag och några till kunde få nytt flyg samma kväll, men det innebar i slutändan ca fem timmars exra väntande på flygplatsen och jag hade redan fått en migrän på gång, så jag bad om att få boka om till en dag senare. Det gick prima, ombokat och klart! Vi fick bland annat matkuponger medans vi väntade, och dom flesta fick en gratis hotellnatt i Melbourne, men jag åkte hem till Jared igen. Så på lördagsmorgonen åkte vi till flygplatsen igen, kändes lite som en deja vu, samma tider och samma saker.

Flygen gick jättebra, trots att jag fick migrän efter första långa flyget till Singapore. Flygplatsen där är stor och rolig att vara på så tiden gick rätt fort, men migränen satt i de 7,5 timmarna jag hade att spendera mellan flygen. Men detta löste sig på det andra långa flyget sen - eftersom det tog så låg tid för mig att få nya flyg i fredags (jag var en av dom sista som fick nya flyg bokade) så uppgraderade dom mig till Business Class på två av flygen som kompensation! Hade aldrig åkt Business Class tidigare, och kan säga nu att jag är så glad att jag blev uppgraderad, för när jag gått på planet från Singapore till Finland så hade min migrän blivit värre.. Jag brukar ju inte kunna sova på flygen, men tack vare uppgraderingen (blev ett mer sov-vänligt säte) så kunde jag sova på planet - för första gången på lång-flygning! Sov jag ca 7 timmar sammalagt, och jag sov därigenom bort migränen. Jag är så glad och tacksam! Så nu känner jag mig tip-top, inte alls lika trött som jag brukar vara efter dom långa resorna, gör inget att det blev en dag försenat :) Synd att Business Class är svindyrt att boka i vanliga fall, haha...






 Frukost hemma imorse efter vi landat!

 Och säga hej till hästarna :)



  

  


Nu sitter jag i sommarvärmen hemma hos mamma, pappa, systrarna, och djuren. Kusin Linette är och hälsar på också :) Solen strålar och det är varmt ute, massa med grönt och blommor överallt - jag har inte vart hemma på sommaren på ca fem år! 

Så här kommer ett snabbt tack for att ni läst denna bloggen, jag tycker det är kul att skriva och ta kort så kommer skapa en ny blogg som handlar om min och Jareds flytt till England - länkar den i ett inlägg här när jag gjort den, jag uppdaterar mer snart!
Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar