torsdag 28 augusti 2014

University of Portsmouth

Idag var vi och kollade lite på mitt universitet, det ligger mitt i Portsmouth, en stad som kändes mest som en universitetsstad eftersom campuset var så väldigt stort. Det tog ca 1h och 10 min med tåget, klagar inte! Bättre än de 3 timmar jag pendlade till Ballarat förut hehe.. Vädret var först lite regnigt, men sedan tittade solen fram. Väldigt mysiga byggnader och massa blommor överallt, och nära till havet! Nu är det ju inte direkt stränder, men deras hamn har mycket båtar och fin utsikt. Staden i sig verkar ha mycket att erbjuda och det finns museum och historiska sevärdigheter nästan överallt.

Annars har vi inte riktigt hittat på så mycket mer än att fixa i lägenheten, den börjar kännas hemtrevlig nu (behöver dock en ny tvättmaskin då vi märkt att den vi har är möglig, och gick inte att göra rent...får se vad dom säger). Tv och internet kommer i nästa vecka någon gång. Nu är det ca 2,5 veckor tills studierna börjar, och lite mindre än 4 veckor tills Jared kommer hit! Jag längtar :)

Här kommer lite bilder från dagens äventyr!
Jag skriver mer snart, kram :)






 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar