fredag 17 oktober 2014

Träning ger färdighet

Idag var en relativt lugn dag, det blev lite plugg och sedan iväg och rida Harley lite. Det blev paddocken dag, och Jared följde också med. Han hade med min systemkamera för han vill lära sig ta kort med den, använda olika tekniker, och ville även lära sig ta kort på hästar. I början tyckte han att det var det lite svårt att få kort från hästens bästa sida, eller på ekipagets bästa vinkel. Men idag fick han några bra! Han har övat endel när jag ridit och nu blev det några riktigt fina. Och även jag känner att min träning (dvs bygga upp konditionen och styrka) har gjort framsteg, jag är visserligen helt slut efter ett 45 minuters ridpass, men det är längre än de 20 minuterna det var för två veckor sedan. Och träningsvärken är inte lika illa längre - det går framåt! Snart orkar jag nog få igenom honom mer med :)

Det blir ett kort inlägg nu, vi ska gå och köpa lite efterrätt/godis strax - fredagsmys med film! Men kände att jag ville lägga upp lite kort från idag, från ridningen och fina Harley, och de vackra höstfärgerna överallt. Fortfarande relativt varmt ute här faktiskt, 18 grader tror jag det var idag. Ska inte klaga! 

Här kommer lite bilder från idag, mästerfotografen Jared har varit framme! Hoppas allt är bra hemma, uppdaterar mer snart -  nu dags för lite godis!
Kram














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar