måndag 17 augusti 2015

Full av energi

Konstigt nog efter en väldigt dålig natts sömn, men efter två kaffe och en himla massa mat så är jag på topp! Ingen träning idag dock, vilodag, men det kan man behöva ibland. Maten håller på att lagas och jag ska skriva lite till på mitt mastersarbete lite senare. 

Sommaren är nästan slut, och det känns som den knappt ens börjat! Ni som undrar hur det var att bo i Australien, jag kan säga att detta är hur vintern är i Brisbane. Inte fy skam! Men av någon anledning tycker jag ändå att det ska bli lite mysigt med höstväder, café plugg med massa koppar té! 

Migränuppdatering: Det var ett tag sedan jag uppdaterade om mingränen nu, har bara haft några enstaka migräner sedan California-resan i mars, vilket känns otroligt bra! Det var ju efter det som jag började med förebyggande medicin för att slippa migrän och även slippa muskelont i axlarna. Nu 6 månader senare känns det som jag kanske kan prova lite utan ett tag, jag tar ju ändå inte den varje dag eftersom min migrän är hormonell (en gång i månaden alltså), så har mest blivit runt den tiden på månaden. 

Axlarna börjar sakta men säkert kännas bättre med träningen också, men får fortfarande lite stela muskler på mornarna, samt lite spänningshuvudvärk någon gång i veckan, men inte alls lika mycket som för 6 månader sedan. Så det går framåt - speciellt med yogan och pilates också. 

Allt detta plus nyttig och näringsrik mat! Älskar broccoli och brysselkål (eller "fart balls" som Jared brukar kalla dom hehe..), plus lite extra järn i dieten, samt mycket nötter och frukt. Det har hjälpt mycket också, speciellt med tröttheten.

Nu är dagens middag serverad - varm kycklingsallad med broccoli, potatis, rödbetor, m.m. Följt av lite mer plugg på kvällskvisten!

Uppdaterar mer snart - kram


 Efter-träningskort från igår, 7km blev det denna gången (sprang 4, gick 3)!

 Promenad inne i town centre i helgen, han tar kort när man minst anar det!




Och middagen, älskar sallad :)



  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar