fredag 7 augusti 2015

Hello Weekend

Helg nu som sagt, även om jag har lite till att skriva på mitt arbete innan det blir "ledigt". Hade jättegärna åkt iväg någontans denna helgen, vill se lite natur! Men vet inte om vi kan då vi fortfarande har lite saker att hämta upp i Woking. Oh well!

Idag var jag i London en sväng och ansökte om ett jobbnummer, ett så kallat National Insurance number, som man måste ha för att få jobba. Jag fick åka till ett av deras kontor i Whitechapel och hade min lilla intervju för att lämna in ansökan - även om jag kanske inte har tänkt att jobba med en gång så är det bra att ha den biten avklarad.

Tåget från Reading tar ca 25 min in till London Paddington, snabbtåg med food service ombord, perfekt ju! Jag brukar ju alltid passa på att leta upp nya coola coffee shops när jag väl åker in till London, det blir ju inte så ofta då det är så fruktansvärt dyrt med tågen. Min biljett idag kostade 33 pund, och detta är inklusive 1/3 rabbatt för jag är student. Jag och Jared betalade 80 pund tillsammans då även han skulle jobba inne i London idag. Otroligt, det är ca 160 dollar, alltså ca 1000kr för oss båda att åka till London och tillbaka (25min tåg). Visserligen inklusive tunnelbanekort för dagen, men ändå! Vad kan man säga haha. London baby! ;)


Anyways, här kommer lite kaffe snack! Jag hittade Exmouth Coffee Company i Whitechapel, London. Jag hade läst lite om stället online och bestämde mig för att prova kaffet - det kändes som ett Melbourne-style ställe. Och mycket riktigt, underbart gott var det, nästan bästa kaffet i England hittils enligt mig! Och inte helt oväntat hittade jag några australienska kunder där inne hehe, vilket stärker trenden "wherever there is good coffee, you'll find Aussies" ;) I vilket fall som helst, underbart kaffe, och gröten var helt godkänd också. Mysigt och definitivt värt ett besök - även om man inte gillar kaffe, för de hade ett enormt utbud på sötsaker!



Nu dags för att skriva vidare på avhandlingen, senare när Jared kommer hem tänkte jag be honom kolla igneom mitt CV så jag kan skicka iväg lite emails till olika geologi-relaterade företag och söka jobberfarenhet tänkte jag. Jag kan inte påstå att det varit full rulle idag, men det har varit väldigt varmt så man känner sig helt slut efter alla tunnelbanor. Kanske dags för lite mat igen snart? :P

Uppdaterar mer snart! :) 
Kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar