tisdag 4 augusti 2015

Två bloggar blir en!

Då var semestern över! Och flytten så gott som klar den med (fortfarande några få saker kvar i Woking, och vi behöver en garderob till, men sen så!). Dags att köra igång med arbetet igen, idag kände jag mig lite "lost" och kom inte riktigt ihåg vart jag slutade, haha, men tror jag fått iordning på det hela nu. Den är väl den enda nackdelen med semester, man kommer av sig lite! 

Har suttit och lagt ihop två av mina bloggar precis, så mina gamla inlägg från Australien finns nu med på denna bloggen - det är bara att kika på om man är intresserad! :) Den bloggen var ju om de två senaste åren i Australien, så för ännu tidigare inlägg, klicka på länkarna till mina ännu äldre bloggar här ovanför! :) Kanske får byta namn på bloggen nu med då? Hmm..

Idag kollade jag även upp lite saker angående distanskurser, både i England och Sverige, kände att det kanske kunde vara kul att läsa något extra under året nu när jag egentligen bara har självständigt arbete och skriver på avhandlingen. Jag har hittat några saker jag gärna gör online, frågan är bara hur man ansöker - jag har aldrig pluggat på universitet i Sverige innan, hehe! Det i England verkar rätt lätt att ansöka till, och inte så konstiga ansökningsdatum heller, men får se - det är ju lite dyrare i England med som sagt. 

Anyways. Jag har letat upp lite volleyball-träning som börjar snart, där tänkte jag gå med! Äntligen alltså, har väntat länge på att kunna börja med volley igen, Det blir som nybörjare för jag kommer inte ihåg så mycket från när vi spelade i Australien 2008-2009, kan behöva lite genomgångar, och jag är inte så jättevältränad just nu heller för den delen! Tyvärr är det inte beach volley (som man kanske kan räkna ut själv också, haha) men inomhus blir bra det också. Ska även köra igång med pilates och yoga, samt leta upp lite tennisplaner så Jared och jag kan träna lite på helgerna. Fullt ös!

Jag har hittat ett nytt kaffeställe (wohoo), denna gången en liten "coffee cart" utanför shoppingcentret med underbart kaffe. Lite hipster och lite hippie. Ekologiskt och bra! Nu är det snart dags för en springrunda när Jared kommer hem - han var så glad igår morse när han åkte till jobbet för det tar endast 45 minuter nu! Haha, han är så rolig :) Men Reading känns väldigt bra änsålänge, det är ju inte lika stort som Brisbane och Melbourne visserligen, men det är ok just nu liksom.

Här kommer några bilder från de senasre dagarna, nu dags för träning!

Uppdaterar mer snart, kram :)

Gästrummet börjar komma iordning :)


 


Jag har fått sätta upp "kom-ihåg"-papper och "to do lists" på väggarna, så mycket information att hålla reda på till plugget just nu!

Här har vi den, en "coffee cart"!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar