onsdag 12 augusti 2015

Hot Pilates

Igår var dags att ta tag i träningen lite mer, så jag gick på en så kallad "Hot Pilates Session". Jag var i första hand ute efter "Hot Yoga" men missade den tiden, så provade pilates istället - och måste säga att jag tyckte det var riktigt nice! Köpte ett månadskort och vill prova på lite av de olika klasserna dom har. 

Och varmt var det, som det hela går ut på. Mellan 35 och 40 grader inne i salen, så man svettas ordentligt! Och dricker mycket vatten gör man också. Jag har känt nu ett tag att jag måste prova något nytt med mina axel- och skulderbladsproblem, för ibland känns det inte som mina små övningar kommer åt riktigt. 

Värmen gjorde iallafall susen tror jag, mjukar upp musklerna lite extra. Jag tyckte det gick jättebra. Och det gjorde inte ont i axlarna igår efteråt, men lite idag dock, så jag hade huvudvärk större delen av morgonen idag. Träningsvärken var inte så mycket, bara lite grann. Vilodag idag, sedan kör vi vidare!

Idag har jag skrivit på mitt arbete, nu börjar det likna något - uppe i ca 7000 ord. Känns som jag bara hittar mer och mer saker att skriva om, måste nästan sakta ner lite! Tänkte dock försöka skriva lite till innan middagen nu, har just spenderat en timma åt att diska allt vår disk för hand nämligen... Vi som trodde den tiden var över nu, men icke!  Diskmaskinen körde bara ca 4 gånger, nu har den lagt av, haha. Ska maila hyresvärden och se om vi kan få hit någon som kan kolla på den.

Anyways, uppdaterar mer snart!
Kram









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar