lördag 10 januari 2015

Lite nya saker i lägenheten - Looking good!

Så det har varit mycket att fixa med denna veckan, uni började med långa dagar och sedan provplugg,  det blev en snabb shoppingrunda på Ikea då vi behövde bokhyllor bland annat (listan var längre men sakerna vi ville ha fanns inte inne just då) och nu har vi äntligen fått undan flyttlådorna! Dom flesa iaf, några får vi lägga undan, behövde inte packa upp allt. Och vilken skillnad det blev i vardagsrummet, mycket mer utrymme, känns underbart :) Jag pasasde på att pyssla lite med, hade ju fina fjärilar från tavlan som jag använde till mina rosetter, ville inte slänga dom då jag tyckte dom var rätt coola (dom liksom "poppade ut" i ramen, 3D). Jag fixade lite och satte dom i en mindre ram, tyckte det blev rätt bra! 

Jared har även skaffat oss ett playsation med några spel (han har tålmodigt väntat på första lönen hehe) och spelar nu det nya Dragon Age spelet, det blev ett Little Big Planet 3 till mig hihi ;) Nu kan vi även titta på dom tv-serierna vi köpte i australien precis innan vi åkte - bland annat ett australiensiskt drama som jag har följt där nere som heter "A Place to Call Home", tycker det är så bra! 

Idag skulle jag provridit några fina hästar, men pga vädret ställde vi in, det blåste för mycket - men förmodligen inte lika mycket som i Sverige verkar det som, ni har väl storm nu?? Hoppas allt är bra med er! Vi bokade istället om till imorgon på ena stället, och någon dag under nästa vecka på det andra. Ska bli jättekul att träffa dom imorgon! Jag uppdaterar mer efter vi har varit där :)

Måste få in lite provplugg imorgon med, det har varit många långa timmar med Rock Mechanics det senaste - povet är på måndag så gäller att plugga på! Jag har hittat ett nytt litet favoritställe på bilbioteket på uni med fin utsikt (med massa stenar, som på stränder här i England) - alltid roligare att plugga då :)

Nya pluggstället på uni

Men nu blir det att slappa lite, får väl kolla när Jared spelar lite tv spel - han har passat upp mig hela dagen med mat och kaffe/té eftersom jag pluggade non-stop, han är så underbar! Så nu får han spela av sig lite, haha :P Här kommer lite "före och efter"-bilder från lägenheten, plus lite annat! Jag uppdaterar mer snart :) Kram!

 Ja, så här rörigt var det ett tag efter att alla våra saker kommit från australien...

 Och såhär ser det ut nu! :)


Den lilla tavlan jag pratade om :)

 Mina geologiböcker har äntligen kommit fram, haha!


Tv-spel! Vi behöver kanske en bättre stol lol..






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar