lördag 24 januari 2015

Skam den som ger sig - träna, träna, träna!

Imorgon lär jag ha väldig träningsvärk, men det var det värt! Var och red skimmeln Inky igen idag, och det gick mycket bättre än förra gången - lycka när man känner att det börjar funka! Det är ju trots allt bara andra gången jag red honom idag, så det kommer ta ett tag till innan vi lärt länna varanda och varandras beteende (har inte riktigt hittat knapparna än). Det blev en liten lektion idag, vilket var väldigt bra och uppskattat - kommer fortsätta med det en gång i veckan nu eftersom jag ska prova att rida honom i en månad innan vi bestämmer helt. Han är en jättefin pålle, just nu väldigt lurvig och inte riktigt igång, men det ska bli jättekul att rida honom! Stället verkar jättetrevligt med :)

Jag är så otränad just nu så det är inte sant, det är några år sedan jag tränade ordentligt med hästarna pga mina studier, och jag har tappat rätt mycket muskler - nästan så jag skäms när jag ser den lilla videon Jared filmade idag.. Det kommer bli tufft att komma igång igen, men det är bara att kämpa på! Vill ju så gärna komma igång igen och träna och tävla, bygga upp konditionen och styrkan igen.

Så det dags att ta tag i det hela som sagt, komma igång igen! Jag kör med mina vikter hemma, och har gjort ett tränings/utmanings-schema (vad man nu ska kalla det) med styrka och sedan springa lite, utöver ridningen då. Och massa nyttig mat! Har börjat med semolina-gröt på mornarna (typ mannagryn) med färska bär och chiafrön, försöker sedan äta så mycket grönt och energirik mat som möjligt, det finns mycket proteinsallader att köpa take-away här, supergott! Jag vill bygga upp musklerna igen och bli starkare, förhoppningvis kommer axlarna tillbaka då med (har ju haft lite problem med dom sedan jag slutade träna ordentligt i kombination med mycket plugg framför datorn). Har varit hos doktorn och ska börja gå hos sjukgymnast med, någon månads väntetid dock.

I vilket fall som helst, det blir mer plugg imorgon, ska förbereda inför nästa vecka. Och California-resan är nu bokad, ska bli jättekul! :)

Nu ska vi ha lite lördagschill, kanske kolla lite film - uppdaterar mer snart, kramar!







 Trött efter träningen med tungan ute! :P


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar