lördag 31 januari 2015

A Rainy Day in London

Jag åker inte så ofta in till London i och med att man pendlar åt andra hållet till uni, men idag tog vi tag i det hela och bestämde oss för att åka in över dagen för att bland annat gå till ett café jag pratat om länge - Lantana heter det, och det är ett alldeles underbart Australien-inspirerat brunchställe! Utsökt kaffe och maten är på topp, det känns precis som att gå på brunch i Melbourne (något som jag saknar väldigt mycket). Dom har "all day breakfast" med massor med goda matkombinationer och efterrätter (kolla bara in mitt "banana bread" nedan - med banana custard och mascarpone, hur gott som helst!). Hursomhelst, jag och syster Julia hittade detta cafét för några månader sedan i början av September (dvs. innan Jared hade kommit hit) och jag har velat visa Jared detta länge (sedan September då, haha). Det blev en lång mysig brunch, fullt ös på cafét - rekommenderar starkt att gå dit om man gillar mat och kaffe!

Efter detta spenderade vi våran väldigt "laid-back" lördag runt om i London, vi promenerade i regnet mot River Thames och några kompisar kom in och fikade med oss på ett annat café nära Tower Bridge. Där blev det en ny variant av "mocha" då man fick en cappuchino med en liten kanna varm smält choklad vid sidan att hälla i själv, lite finurligt! Vi satt där i timmar och pratade, de flesta av kompisarna som kom var gamla kompisar från Brisbane och även dom relativt nyanlända i London/England. Kändes nästan konstigt att träffas på såhär på andra sidan jorden, men mycket trevligt dock!

Nu har jag spenderat lite tid åt plugget, renskriver en av mina research articles som ska lämnas in för feedback på måndag. Kommer få skriva på den hela dagen imorgon. Vädret är rätt kallt och blött just nu, vi hade lite snabb snö i förrgår (om man nu kan kalla det snö, den försvann nästan lika snabbt som den kom) men vem vet, det kanske kommer mer snart? ;) Om inte annat lär det bli snö på skidresan i Österrike snart! :)

Här kommer lite turistbilder från idag, dags att förbereda inför imorgon. Upptaderar mer snart! 
Kram


 På regnig promenad i London!

 Kallt och regnigt, men kul hade vi ändå! 


Mysiga kaffechokladen vid Tower Bridge :)



Kaffe på Lantana


Och här har vi brunchen!

 Banana bread med banana custard och mascarpone, plus karamelliserade nötter!



Några kvällsfoton vid Tower Bridge :)

Och här har vi "snön" från torsdags! Den är redan borta, hihi.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar