tisdag 6 januari 2015

Tillbaka i Woking & Hästsnack

Nu är vi tillbaka i lägenheten i Woking, känns skönt att vara hemma igen men saknar alla redan! Det har varit mycket att göra redan från dagen man kom hem. Flyget hit var bra, vi blev lite försenade bara och landade vid 22.30 istället för 20.30, men annars var allt jättebra. Vi har haft det jättetrevligt under vistelsen, saknar er alla! :) 

Uni började redan på måndagen, fullt upp hela dagen med 5 timmar "Geohazards Modelling" och sedan 3 timmars provplugg i "Rock Mechanics". Kom hem vid kl 19 och jag bestämde mig för att promenera till affären (ja inget konstigt egentligen, vi har ju ingen bil haha) men tänkte jag skulle handla lite saker snabbt innan Jared kom hem. Resulterade i att jag köpte miljoner saker och orkade nästan inte bära allt hem ("några saker liksom" blev typ 10 påsar, dock är påsarna väldigt små här men ändå haha..). Träningsvärk i armarna och axlarna idag kan jag säga, då det är en ca 15 min promenad till affären, hihi. 

Nu börjar saker och ting komma igång här - jag har pratat med min föreläsare om min avhandling igen, och sakta men säkert går det framåt. Själva arbetet börjar egentligen inte förrens i april, men han sa idag att jag kan ju börja skriva lite snart om jag vill, eftersom vi redan har bestämt det mesta. Det tar nog några veckor att komma igång ändå, men ska bli kul :) Jag har även nyligen haft en annons ute som medryttare igen (kände att det var dags nu) och fick rätt bra respons, så det blev nästan svårt att boka in att titta på alla! Ska se en av dom på lördag, jag är så förväntansfull! Detta är en dressyrhäst, 13år gammal och den har tävlats lite grann men behöver någon mer som kan rida den några gånger i veckan då nuvarande ryttare rider den 4 ggr i veckan. Ska bli så kul, dom sa att det finns bra träningsmöjligheter också så hoppas detta är rätta hästen :) Jag har några till inbokade, men hoppas lite extra på den första, ska bli kul att träffa dom!

Nu ska jag kolla lite på våran inköpslista på Ikea, vi har ju inte haft någonstans att lägga alla saker som vi skickade från Australien. Och vi ska börja på gym nu med, saker börjar komma igång som sagt!

Nu är vi båda helt slut, måste vänta på första tvätten som snart är klar men det blir nog lite tv och slappa under tiden. Här kommer lite blandade bilder från Sverigebesöket - hoppas allt är bra hemma, skriver mer snart!
Kram


 Busiga Cesar tyckte han fick plats i knät på Jared!

 Lite plugg och fika hann vi med på lovet också!

Jag red lite på fina Elagancia :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar